Podle generálního ředitele SÚS PK Miroslava Doležala byla nová vozidla vysoutěžena a objednána již začátkem loňského roku. "Téměř po roce jsou nyní zkompletována a dovybavena pro použití na zimní a letní údržbu komunikací. Poslední, osmé vozidlo se zametací nástavbou, je dokončováno u dodavatele nástaveb. Bude dovybaven čelním agresivním kartáčem a v průběhu května bude vozidlo nasazeno na jarní úklid v oblasti Sušicka,“ uvedl Doležal.
Šest vozidel je klasické dvounápravové koncepce kategorie „NA N3G - nosič výměnných nástaveb 4x4 18t“, značky Mercedes Benz AROCS 1840. Uvedená vozidla jsou na zimní údržbu komunikací opatřená sypací nástavbou SYKO 5H se skrápěním posypového materiálu solankou, a vpředu těžkou sněhovou segmentovou radlicí LLV35S. Pro letní údržbu komunikací jsou tři vozidla vybavena sklápěcí korbou a tři vozidla vysprávkovou soupravou pro tryskovou metodu TURBO 5000.
Sedmé vozidlo je třínápravové, tzv. „těžké“ řady Mercedes AROCS 3351 6x6, vybavené sklápěcí korbou, ve které je pro zimní údržbu agregována sypací nástavba od firmy EPOKE, modelové řady 4902 SYRIUS Combi. Tato nástavba je kromě klasického rozmetadla skrápěné soli osazena rozstřikovou lištou pro aplikaci samostatné solanky pro provádění preventivních zásahů při poklesu teploty. Toto vozidlo s vysokou nosností bude mimo zimní údržbu, po vyjmutí nástavby, nasazeno v soupravě s přívěsem k navážení drtí a stavebních materiálů do středisek SÚSPK v celém Plzeňském kraji.
Poslední, osmé, vozidlo je dvounápravový speciál pro agregaci zametací nástavby a čelního agresivního kartáče. Jde o Mercedes Benz AROCS 1840 se vzduchovým odpružením zadní nápravy a automatickou převodovkou s pomalými, tzv. „plazivými“ rychlostmi pro práci se zametačem. Na zimní údržbu je namísto zametací nástavby a kartáče vybavené opět sypací nástavbou SYKO 5H a sněhovou radlicí LLV 35S.
Pořízení nových strojů stálo Plzeňský kraj celkem 55,6 milionu korun, z toho 31,5 milionu korun hradila krajská příspěvková organizace SÚSPK, zbytek šel přímo z krajského rozpočtu.