"Zprovozněním dojde ke zkapacitnění původní silnice I/27 a k odstranění nebezpečného horizontu, který v minulosti způsobil vážné dopravní nehody," uvedl ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák. Samotná stavba přišla na více než 260 milionů korun s DPH. "Rozšířila dosavadní dvoupruhový úsek silnice mezi čtyřpruhovou městskou komunikací na konci Plzně a novým obchvatem obce Třemošná," řekl Kuťák. Směrovým oddělením provozu se odstranilo jedno z největších rizik, střet protijedoucích vozidel.
V průběhu stavby se objevilo několik překážek, ať už šlo o nepředvídané základové poměry, nebo o pandemii COVID 19. Právě koronavirus mohl podle Kuťáka za to, že došlo k půlročnímu zpoždění. "Výpadky kapacit stavebních dělníků, strojníků a materiálů měly za následek to, že finální živičné vrstvy by musely být prováděny v době klimaticky naprosto nevhodné, a to v prosinci roku 2020. Proto byla uzavřena dohoda se zhotovitelem stavby, že pokládky živičných vrstev krytu vozovky budou realizovány na jaře roku 2021, ihned jak to počasí umožní," uvedl Kuťák.
Podle Kuťáka bude ještě po dobu zhruba 14 dnů probíhat dopravní opatření spočívající v uzavření jednoho jízdního pruhu v každém směru související se zrušením provizorního přejezdu na začátku úpravy. "Toto opatření je řádně povoleno a nebude znamenat ohrožení bezpečnosti ani plynulosti veřejného provozu," dodal.