MBPFW se v posledních sedmi letech snaží revitalizovat a kultivovat význačné pražské lokace. Stalo se tak již tradicí, že se módní přehlídky fashion weeku odehrávají pokaždé na odlišných, někdy i nečekaných místech. Lokace většinou nejsou prvoplánově spojované s módou a často se jedná o místa, na něž by se veřejnost jinak nedostala či jež zná ve zcela jiných souvislostech. „Jsme velmi rádi, že díky podpoře Městské části Praha 7 můžeme náš projekt realizovat právě v prostorách Pražské tržnice v Holešovicích, a to konkrétně v halách 13, 17 a 11 a na jejich veřejném prostranství. Prezentace jednotlivých oděvních designérů se tak stane přirozenou součástí prostoru, který v následujících dekádách projde zaslouženou revitalizací a z kterého se stane živý areál slučující kulturu, gastronomii i obchod. Rovněž se těšíme, že budeme mít možnost zavést návštěvníky i do areálu nově zrekonstruované restaurace Šlechtovka v parku Stromovka,“ říká ředitel MBPFW Lukáš Loskot.
Areál pražské Holešovické tržnice, jež byla postavena mezi lety 1893–1895 podle architektonického návrhu architekta Josefa Sardínka, čeká v budoucích dekádách rekonstrukce. Ta by měla začít v letošním roce. Autorem urbanisticko-architektonické studie je kancelář CMC architects Víta Másla.
Fashion week se v minulosti odehrával například v barokním komplexu Clam-Gallasova paláce, kde sídlil Archiv hlavního města Prahy, v zásobovacích garážích a technickém zázemí OD Kotva nebo ve veřejnosti uzavřených prostorách karlínské Invalidovny či v areálu kláštera Gabriel Loci na pražském Smíchově.
„Mercedes-Benz Prague Fashion Week představuje Prahu jako atraktivní destinaci pro módní publikum. Akci se pravidelně daří přitáhnout pozornost mezinárodních médií, a zviditelnit tak Prahu jako centrum kreativity atraktivní zejména pro kulturně založené publikum. Prostřednictvím doprovodného programu se akce zúčastňují galerie, concept story a kavárny v jednotlivých městských částech, a za to si MBPFW podporu města zaslouží,“ říká Hana Třeštíková, radní hlavního města Prahy.
Současná situace ve světě i v České republice zásadně ovlivnila fungování a realizaci kulturních akcí. Změnám se nevyhnuly ani velké projekty, jako jsou mezinárodní fashion weeky, které se naučily na aktuální situaci reagovat a akce realizovat ve formátech typu open air přehlídky či online přenosy bez diváků. Rovněž MBPFW bude na tyto změny reagovat. Průběžně sledujeme aktuální vládní nařízení, kterým budeme realizaci akce přizpůsobovat. O připravovaném konceptu projektu budeme návštěvníky, designéry, média i partnery akce průběžně informovat.