„Velká část návrhářů s tématem udržitelnosti pracuje dlouhodobě. Víkendový program Zalando stage dá prostor tvůrcům a značkám, jež mají udržitelnost za hlavní téma nové kolekce. Naším zájmem je sdílet toto téma s co nejširším publikem, a proto bude víkendový program volně přístupný veřejnosti,“ vysvětluje Lukáš Loskot, ředitel Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku.
Mercedes-Benz Prague Fashion Week, který představí vize návrhářů na sezónu podzim/zima 2020, otevře performance návrháře Jakuba Polanky na Opening Party ve spolupráci s Priveé lounge a magazínem Harper’s Bazaar v pátek 13. března v klášteře sv. Gabriela a o týden později ho na závěrečném večeru uzavře show designérky Dominiky Kozákové. Event proběhne ve spojení se značkou Magnum a bude se konat v klubu swim.
Přehlídkový program módního týdne představí celkem 24 návrhářů a značek, tři školní ateliéry a ve společném bloku také čtyři finalisty soutěže pro mladé návrháře VAN GRAAF Junior Talent 2020. Po dvou letech pauzy se na scénu vrací návrhář Jakub Polanka. Své nové kolekce na MBPFW představí návrháři Daniela Pešková, Michael Kováčik, Tereza Vu, Lukáš Krnáč, Martin Kohout, Hana Frišonsová, Dominika Kozáková, Jakub Patka a Zoltán Tóth, jehož přehlídka proběhne ve spolupráci se značkou LEVI’S, dále značka Ether návrhářky Evy Vontorové, značka AiM Michaely Hriňové, značka NANICHE by Natalie Dufková, značka Imreczeova návrhářky Zdeňky Imreczeové a jedna z největších oděvních značek v zemi Pietro Filipi. Absolutními nováčky na scéně MBPFW budou tentokrát návrháři Denisa Dovalová se svou značkou Denisa Dovala a také slovenský návrhář Pavol Dendis. Úplný program nadcházející edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku je nyní k dispozici online a vstupenky jsou k dostání v síti GoOut.
“S pražským týdnem módy je Mercedes-Benz spojen sedmým rokem a přirozeně nás těší, že událost roste a zájem tvůrců i publika o ni též. Svět automobilů a svět módy je propojen v mnoha oblastech. Prostřednictvím designu automobilů dávají zákazníci informaci o jejich image svému okolí a totéž funguje i v oblasti módy. Společným tématem je také udržitelnost, neboť Mercedes-Benz jakožto lídr automobilového průmyslu nastavuje trendy ve využití udržitelných materiálů při výrobě automobilů. Je skvělé, že se letos podařilo část programu zpřístupnit zdarma pro veřejnost,“ komentuje ředitel Mercedes-Benz Cars ČR Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.
Na Zalando stage se s tématem udržitelnosti odehrají instalace Petry Ptáčkové, happening značky Odivi návrhářky Ivy Burkertové, prezentace nové kolekce značky Naut a instalace experimentálního projektu OFFORM3D, který spojuje módu s digitální vizualizací a technologiemi.
V hlavním programu proběhne za osobní účasti fenomenálního obuvníka Christiana Louboutina slavnostní premiéra dokumentárního filmu Christian Louboutin, boty jako umění o světě tohoto módního návrháře a jeho přístupu ke kreativnímu procesu. Film vznikl ve spolupráci České televize a německo-francouzské televize ARTE. Premiéra ve spolupráci s Českou televizí je na programu ve čtvrtek 19. března v Divadle Royal. Dokument bude během jara 2020 uveden i v České televizi.
Kromě víkendového programu na Zalando stage bude veřejnosti volně přístupná řada dalších akcí, například úterní after party Vandy Jandy v Groovebaru (17. 3.), středeční Bibloo Bubble party v Bibloo Concept Store (18. 3.) a volný vstup bude také na sérii přednášek a diskuzí na téma překračování hranic v módě, které budou probíhat v odpoledních a večerních hodinách ve středu a ve čtvrtek (18. 3. a 19. 3.) ve SmetanaQ Gallery na Smetanově nábřeží.
Kompletní program a podrobnosti k jednotlivým akcím najdete na www.mbpfw.com. Vstupenky na celý MBPFW jsou k dispozici na www.goout.net.