„Pro dopravní podnik během letošního roku vyrobíme čtyři dvanáctimetrové vozy a dva velkokapacitní kloubové trolejbusy, další dva kloubové vozy potom budou dodány na jaře příštího roku,“ potvrzuje obchodní manažer škody Electric Radek Kapr. „Nové trolejbusy mohou jezdit i mimo trolejové vedení, což dopravce využívá například při dopravní obsluze okrajových částí města, nákupních center. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ve standardním režimu ujet i několik kilometrů,“ vysvětluje Radek Kapr.
Zájem o moderní škodovácké trolejbusy s bateriemi v poslední době roste. „Vozy s tímto řešením jsme dodali například do Španělska, Itálie, Maďarska nebo Švédska. Spojeni jsou s nimi také dopravci u nás v České republice, jak potvrzuje i opakovaná dodávka těchto vozidel pro západočeskou metropoli,“ říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer.