"Doprava je opravdu neúnosná, zhruba 45.000 vozidel měsíčně, z toho přes 7000 kamionů, téměř 250 denně," řekl Kříž. Poukázal na to, že úzká silnice druhé třídy v bývalém hraničním pásmu na takový provoz nebyla projektovaná. Kamiony, hlavně z Moravy a z Domažlicka, hojně směřují do bavorského Tirschenreuthu, kde je velký dřevokombinát. Podle Kříže hustota dopravy stále roste, je to přitom hlavně těžká doprava - se dřevem, štěpkou a kontejnery.
Podle náměstka hejtmana pro dopravu Pavla Čížka (STAN) se kraj snaží silnici II/201 častěji opravovat. "To je jediné, co teď můžeme udělat, protože kdybychom někde omezili průjezd nákladních vozidel, tak se zase musíme domluvit s jinými obcemi, kudy budou ty kamiony jezdit. A obce musí souhlasit s náhradní trasou," řekl.
Náměstek hejtmana a starosta Stříbra Martin Záhoř (ANO) dodal, že stejně sjíždějí kamiony z D5 kvůli mýtu v Benešovicích na Tachovsku a míří přes Kladruby dál. "Starostka Kladrub je chtěla omezit značkami, ale v té chvíli řešíme jiné obce, kudy to budou nákladní vozy objíždět," uvedl.
K možnosti mýta na I/21 Čížek uvedl, že kraj je rád, že se mu podařilo prosadit mýto na silnicích I. třídy z Plzně na České Budějovice, Domažlice a Klatovy a na úseku Klatovy - Horažďovice "Do budoucna by to mělo vyřešit elektronické mýto. Kamiony by směly jezdit jen po silnicích první třídy a na vybraných 'dvojkách'. Slovensko už to má," uvedl. Slíbil ovšem, že požadavek obcí na zpoplatnění I/21 předloží ministerstvu dopravy, které jednou za čas aktualizuje přehled zpoplatněných úseků. Kříž uvedl, že se starostkou Zadního Chodova žádost připraví.
čtk