Řidiči, kteří míří z Plzně na sever, už jezdí po novém čtyřproudovém úseku dlouhém 1,65 kilometru. Část silnice na frekventovaném tranzitním tahu I/27 na Most a Teplice přišla na 340 milionů korun včetně výkupů pozemků a přípravných prací.
Nová čtyřproudá silnice začíná u vlakové zastávky Plzeň-Bolevec a končí u sjezdu na Třemošnou, kde navazuje na obchvat obce zprovozněný v roce 2011. "Jsme spokojení, stavba probíhala vcelku plynule. Jako na každé stavbě se sice problémy objevily, ale nebyly takového rázu, abychom je nebyli schopni vyřešit. Určitě to pomůže provozu, ale co je strašně důležité je to, že se zvýší bezpečnost. Lidé tu riskovali, předjížděli, zkrátka to byl to úsek velmi nebezpečný," prohlásil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Současně s novou silnicí vznikala i lávka pro pěší a cyklisty, jež propojí Plzeňany oblíbené rekreační oblasti kolem Kamenného rybníka na jedné straně frekventované silnice Plzeň - Žatec s územím arboreta Sofronka, Seneckého a Velkého boleveckého rybníka. 130 metrů dlouhou lávku klenoucí se nad silnicí a železniční tratí financovalo město Plzeň.
"Mně se ta stavba hrozně líbí. Nejen, že jde o jakési zpohodlnění, ale současně i bezpečnost. Tento úsek patřil mezi nejvíce nebezpečné. Tím, že se stavba silnice zkombinovala i s výstavbou lávky, tak to je potvrzením ještě vyšší bezpečnosti. Hodně lidí se tu chodilo rekreovat k blízkému rybníku," uvedl po slavnostním otevření ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Stavba přišla na více než 260 milionů korun s DPH, EU na ni dá 65 procent. Město Plzeň zaplatilo lávku 25 milionů korun.