Podle ředitele plzeňského závodu Metrostav Václava Apolína je stavba v mírném předstihu. "Uvidíme, co bude dál. Odjelo nám zhruba 70 ukrajinských zaměstnanců, ale zatím to nemá vliv na termín, protože je to čerstvé. Pokud to bude trvat krátkou dobu, podaří se nám je nahradit z jiných zdrojů. Pokud by to trvalo déle, může to být jinak," podotkl. Aktuálně už je hotová hrubá konstrukce nejdražší a nejsložitější části, mostní estakády mezi městskými částmi Křimice a Radčice, dlouhá téměř 1,3 kilometru.
Generální ředitel Berger Bohemia Zdeněk Pilík potvrdil, že dodavatelé pracovali prakticky celou zimu. "Všechny plány dosud ukazovaly, že by to šlo stihnout do konce letošního roku, pokud nám bude přát počasí a nezhroutí se nijak zásadně dodavatelský systém. Stavba teď jede nad očekávání, ale může se stát něco, co ji zadrhne," uvedl. Firma má podle něj 24 ukrajinských dělníků, tedy asi deset procent z celkového počtu zaměstnanců firmy. "Z toho tři se už nemohli vrátit, protože odjeli na zimu na Ukrajinu a zatím je zpět nepustili," doplnil Pilík.
Západní obchvat bude dlouhý 3,6 kilometru a je největší silniční stavbou Plzeňského kraje za 2,2 miliardy korun s DPH.
Foto: M. Osvaldová