"Je to stavba, která začala už vloni, ale vloni také skončila. Nezodpovědná a nespolehlivá firma, se kterou jsme bohužel měli podepsanou smlouvu na základě výběrového řízení, bez jakéhokoliv předchozího varování, jednání nebo informace odešla ze stavby. Ukázalo se, že jde do úpadku a že problémy mají i na jiných stavbách," popsal mluvčí Ředitelství silnic a dánic (ŘSD) Jan Rýdl.
Mosty byly od loňského podzimu zakonzervované. ŘSD muselo vypsat výběrové řízení na nového dodavatele a udělat diagnostiku. Teprve potom mohly práce pokračovat. To se stalo letos v květnu. "Na prvním mostě se začalo ihned pracovat. V současné době si tam zhotovitel připravuje staveniště či nájezdové cesty. Prakticky hned po podepsání smlouvy jsme chtěli, aby zhotovitel zahájil stavební práce, abychom byli schopní dokončit do konce listopadu," podotkl Jiří Baloun z karlovarské pobočky ŘSD.
Diagnostika ale ukázala, že jeden z mostů je poškozený víc, než se čekalo. "Jeden most projde rekonstrukcí velmi razantní, ten druhý čeká kompletní demolice a postavíme nový. Díky novým technologiím máme jistotu, že technická životnost mostní konstrukce bude kolem sta let. Kdybychom provedli jenom rekonstrukci té původní stavby, tak tam bychom tu životnost prodloužili o 30 maximálně o 40 let," vysvětlil Rýdl.
Pro řidiče to znamená, že až do konce roku tady budou jezdit podle semaforů a stát v koloně. Tedy o rok déle, než se čekalo.