Akce za téměř 40 milionů korun, kterou zajišťuje Správa veřejného statku města Plzně, zatím běží bez komplikací. „Chtěl bych poděkovat řidičům za trpělivost. Přestože jde o velký zásah do dopravy, daří se vše zvládat, kvůli opravě mostu nejsou žádné dramatické kolony a MHD nemá výrazná zpoždění. Nicméně prosím o trpělivost i nadále. Omezení potrvají ještě dva měsíce. Nyní je zapotřebí, aby řidiči zareagovali na to, že most bude uzavřen v obráceném směru než dosud,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Od čtvrtka 10. srpna bude ulice U Trati úplně uzavřena v úseku od křižovatky se silnicí č. I/20 Mikulášská ke křižovatce s ulicí Doudlevecká (vjezd do podzemních garáží umožněn). Dále bude uzavřeno sjezdové rameno z mostu ve směru ke Klatovské třídě. Z ulice Mikulášská a Koterovská nebude možné odbočit vlevo na most Milénia, z ulice Železniční bude uzavřen přímý směr na most. Objízdná trasa pro II. etapu je vedena z ulice Lobezská a ve směru od Prahy a od Písku na silnici I/26 (U Prazdroje, Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati a z ulice Železniční, Barrandova, Koterovská po silnici č. I/20 na silnici č. I/26 (Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati.
„Aby byly komplikace pro dopravu minimalizovány, městský koordinátor dopravních opatření koordinuje se správci sítí a komunikací ostatní uzavírky ve městě. Například začátek náročné opravy Koterovské třídy jsme odložili až na dobu po skončení opravy mostu Milénia. Ta vyvrcholí v říjnu 3. a 4. etapou, která zahrnuje rekonstrukci křižovatky ulici Prokopova, Doudlevecké a U trati. Uzavírky zde budou již jen o víkendech,“ řekl Aleš Tolar.
Zhotovitelem akce je společnost Metrostav. Oprava mostu prodlouží jeho životnost. Most Milénia v Plzni slouží už 22 let, denně po něm projede 26 000 aut. K opravě město zvolilo období června až září, kdy je dopravní zatížení v Plzni díky prázdninám nejmenší a kdy také lidé mohou případně volit i alternativní způsob dopravy, jako je kolo, koloběžka a další.
Podle Václava Šaška, vedoucího oddělení mostů Správy veřejného statku města Plzně, budou v rámci opravy mostu vyměněny mostní závěry, sneseny stávající vrstvy komunikace až na nosnou konstrukci, odstraněny izolace, části říms i s vybavením mostu. „Nosná konstrukce dostane novou izolaci, budou provedeny nové římsy, nová konstrukce vozovky a dále osazeno původní vybavení mostu. Také budou provedeny sanace spodní stavby mostních objektů,“ doplnil Václav Šašek.