„Více než sto let stará budova je živou připomínkou průmyslového rozvoje Plzně. Za jejím vznikem totiž stál neustále narůstající počet cestujících, zejména těch, kteří dojížděli za prací do nedalekých Škodových závodů. Novorenesanční stavba se díky rekonstrukci stane opět nepřehlédnutelnou dominantou celé čtvrti,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Nástupiště a kolejiště na Jižním Předměstí už prošly modernizací v rámci celkové přestavby plzeňského železničního uzlu. Nyní přichází na řadu novorenesanční budova ze začátku dvacátých let minulého století. Od roku 1995 figuruje na seznamu památkově chráněných objektů. Ke slovu tak přijdou i restaurátoři, kteří budou renovovat psaníčková sgrafita na fasádě budovy, sgrafitovou výzdobu štítů nebo lunetové římsy.
Hlavní vchod do budovy je z mostu Ivana Magora Jirouse, ze kterého se vstupuje do odbavovací haly. „Samotná nástupiště se nacházejí o patro níže, pro přístup k nim bude možné využít zrekonstruovaný výtah. Cestující ocení také příjemnější prostředí ve veřejně přístupných prostorách,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Práce budou probíhat za provozu, s důrazem na to, aby co nejméně ovlivnily cestující. Stavbaři opraví střechu a fasádu, dále vymění okna a dveře. V úrovni nástupišť pak vybudují nová veřejná WC. Nádraží dostane moderní informační a orientační systém.