Klatovy jsou druhým největším dopravním uzlem v Plzeňském kraji, ať už co do počtu obyvatel žijících na jejich území a v blízkém okolí, tak i podle dat mobilních operátorů. „Proto jsme se rozhodli, že tam musí být pohodlný přestup obyvatel ze všech obcí jak na vlak, tak na městskou dopravu v Klatovech,“ vysvětluje důvod, který přivedl vedení kraje k prosazení svého záměru na jihu regionu, náměstek hejtmana Pavel Čížek. Plzeňský kraj podle jeho slov tento projekt z velké části sám připravuje a stavbu bude platit s pomocí evropské dotace z IROP. Město se na něm bude spolupodílet finančně pouze částečně.
V rámci stavby terminálu budou vybudovány nové autobusové zastávky, odstavná stání pro autobusy, zastřešení, přístřešky pro zajištění přestupů tzv. „suchou nohou“. Dále chodníky a stezky pro pěší a cyklisty, veřejné osvětlení a nové parkoviště pro osobní automobily - 4 parkovací místa přímo před nádražní budovou v režimu K+R) a dalších 106 parkovacích stání, která budou fungovat v režimu zádržného parkoviště P+R. Součástí realizace stavby bude i výstavba nových inženýrských sítí a přeložky stávajících.