Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD ČR) dokončilo další etapu výstavby projektu I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, 2.etapa. Konkrétně šlo o čtyřproudou komunikaci mezi křižovatkami s ulicemi Plaská a Pod Stráží včetně odbočovacího pruhu a s ní související protihlukové zdi u servisu Ford na Plaské ulici. Dokončeny jsou chodníky i cyklostezka podél nové komunikace.
„Pro Plzeň se jedná o zcela zásadní stavbu, která propojí severní předměstí města s částí Doubravka a přispěje ke zklidnění dopravy na Karlovarské, odvede tranzitní dopravu z vnitřního města a vyhneme se též oblíbené rekreační oblasti kolem Boleveckých rybníků. Výstavbě této stěžejní dopravní komunikace ovšem předcházela dlouhá majetková příprava. S prvními výkupy pozemků se začalo již před více než 20 lety,“ připomněl důležitost stavby pro Plzeň technický náměstek Pavel Šindelář.
„Stavební práce na nyní zprovozněné části komunikace jsme zahájili ihned po spuštění provozu v režimu předčasného užívání v noci z pátku 21. na sobotu 22. května 2021, neboť zajištění provozu na předmětné části hlavní trasy po celou dobu výstavby neumožňovalo budovat čtyřpruhovou komunikaci v plném profilu,“ vysvětlil Zdeněk Kuťák, ředitel Správy Plzeň ŘSD ČR.
Nyní z celé stavby chybí dokončit propojení mezi původním kruhovým objezdem pod Bílou Horou, novou okružní křižovatkou pod železniční estakádou ve směru na Žatec a propojení železniční vlečky a s ní související nově budované opěrné zdi. „Celá trasa pak bude kompletně dokončena a slavnostně uvedena do provozu v předpokládaném termínu 3. září 2021,“ doplnil Zdeněk Kuťák.
Výstavba druhé části východního okruhu trvala dva roky. Celý východní okruh v budoucnu bude měřit sedm kilometrů a propojí Severní Předměstí přes Jateční k Rokycanské ulici a poté údolím Úslavy až k Jasmínové ulici na Slovanech. Východní okruh tedy spojí dálnici D5 a silnici I/20 na Karlovy Vary. Stavbu společně financuje stát, město Plzeň a Plzeňský kraj.