Podle Adama Kolouška z Ředitelství silnic a dánlic byl povrch dálnice na konci své životnosti a na některých místech už byl její stav považován za havarijní. I přes průběžné provádění lokálních oprav vykazovala vozovka velkou řadu závad.
V průběhu více než dvou měsíců byla provedena celková výměna cementobetonového krytu vozovky na více než osm kilometrů dlouhém úseku na 136 až 144 kilometru. "Součástí stavebních úprav pak byla například také výměna odvodňovacích žlabů, výměna a doplnění svodidel na krajnici a na přejezdech středového dělícího pásu, obnova oplocení nebo oprava propustků a mostů," popsal Koloušek.
V souvislosti s dokončením prací v řešeném úseku v pondělí začínají i práce na demontáži dopravních omezení v tomto úseku. Během středy 19. června by pak měl být tento úsek opět zprovozněn bez výraznějších omezení.