„Pro Škodu to není první trolejbusový úspěch na západním trhu. V minulosti se firma podílela například na dodávce vozidel do hlavně Itálie, ale také do Španělska, Švédska či Portugalska,“ sděluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.
Nové trolejbusy pro Limoges mají plnohodnotný bateriový pohon s dynamickým dobíjením během jízdy, který umožňuje bez problémů sloužit i na delších úsecích trati, kde není trolejové vedení. „Bateriový systém umožňuje dojezd až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. Díky tomu budou v Limoges naše trolejbusy obsluhovat část linky v režimu elektrobusu,“ vysvětluje projektový manažer Škody Electric Jan Naglmüller.
S vozy takového konceptu nyní Škoda slaví na trhu velké úspěchy – bateriový pohon totiž přináší dopravcům velkou flexibilitu využití. Vozy s tímto inovativním řešením jsou součástí flotily dopravních podniků hlavně v České republice, na Slovensku či v Maďarsku. „Dodávka pro Limoges a také aktuální projekt dodávky trolejbusů pro další francouzské město St. Etienne ukazuje, že můžeme být úspěšní i na těch nejnáročnějších teritoriích,“ zdůrazňuje Pavel Kuch.
Nové trolejbusy pro Limoges jsou výsledkem spolupráce plzeňské firmy s nadnárodním koncernem Iveco, který je i finálním dodavatelem. Budoucí západoevropské působiště nových vozidel – francouzské Limoges - leží ve středozápadní Francii asi 400 kilometrů jižně od Paříže. Město má zhruba 135 tisíc obyvatel a trolejbusový park čítá 31 vozidel.