Projektovaná stavba se napojí na začátku v plzeňské lokalitě Nová Hospoda a na konci v zastávce Zbůch v obvodu nové stanice Chotěšov na rovněž připravovanou novostavbu trati z Plzně do Stoda. Ta bude sloužit zejména spojům osobní dálkové dopravy a nákladním vlakům. Modernizovanou trať přes Nýřany pak využijí kromě nákladních vlaků zajišťujících místní obsluhu také přímé elektrické osobní vlaky na ramenech Rokycany/Nepomuk – Plzeň – Heřmanova Huť/Stod.
Nová nástupiště ve stanicích Vejprnice a Nýřany budou dlouhá minimálně 170 metrů. Přínosem pro nákladní dopravu pak bude vybudování předjízdných kolejí pro křižování souprav o délce až 740 metrů. Součástí stavby bude také výstavba systému ETCS. Maximální traťová rychlost se zvýší na 125 km/h pro klasické soupravy, vlaky s naklápěcí skříní budou moci jet až 145 km/h.
"Vybraný dodavatel vypracuje projektovou dokumentaci pro stavební povolení a pro provádění stavby. Zajistí rovněž kompletní majetkoprávní vypořádání a všechny doklady a podklady k tomu, aby mohla být zahájena samotná realizace stavby. Projektové práce jsou spolufinancovány z prostředků Evropské unie, konkrétně z Nástroje pro propojení Evropy (CEF)," podotkl tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.