Nejdůležitější úpravou bylo sjednocení šířky ulice na sedm metrů. Výraznými úpravami prošly přechody pro chodce, které nebyly optimálně řešeny z pohledu umístění a bezpečnosti. Dlážděné chodníky nahradily asfaltové povrchy, nová jsou parkovací místa i veřejné LED osvětlení. U pekařství Rendl vznikla krytá zastávka pro autobusy.
Jde o krajskou silnici druhé třídy, která je podle Jana Vošalíka z radnice nejvytíženějším silničním úsekem ve městě. Kromě zvýšení bezpečnosti provozu se po opravě výrazně zlepšil její technický stav.
Město zvolilo rychlejší a náročnější variantu, aby byla ulice včetně nového vodovodu a plynovodu a oprav kanalizačních šachet hotová už letos. Stavbu provedla regionální firma Silnice Klatovy, která vyhrála s cenou zakázky 31,7 milionu Kč, z čehož podíl města činil asi 25 milionů. Zbytek dal kraj, hlavně do tělesa silnice, kterou vlastní a také ji udržuje. "Šlo o jednu z nejsložitějších staveb ve městě za posledních několik let," dodal Vošalík. Uliční prostor byl daný historicky úzce sevřenou zástavbou, navíc se velká část ulice nachází v městské památkové zóně a navazuje na historické jádro.
Jedenáctitisícové město už v letech 2010 až 2011 opravilo nábřeží Karla Houry, v letech 2016 a 2017 Volšovskou ulici, v roce 2018 úsek Lerchovy ulice u základní umělecké školy, letos Hájkovu ulici.
čtk