„Stále více dětí se zdravotním postižením navštěvuje běžné základní školy. Ty proto musí být z hlediska pedagogické práce s těmito žáky odpovídajícím způsobem vybaveny. Vedle různých kompenzačních pomůcek sehrává významnou úlohu také přítomnost pedagogů, kteří jsou odborně připravení poskytovat odpovídající speciálně pedagogickou podporu žákům, jejich rodinám i svým kolegům,“ vysvětluje děkana Fakulty pedagogické Pavel Mentlík. Získání akreditace pro studijní program Speciální pedagogika je proto podle něj nepochybným úspěchem pro fakultu i univerzitu, ale zejména důležitým příslibem školám v regionu.
Speciální pedagogika je tříletý bakalářský program v prezenční formě studia, ukončený státní závěrečnou zkouškou. Tvoří ho nejen teoretická část, týkající se dílčích disciplín speciální pedagogiky, ale i část praktická. Studenti si vyzkouší školní i mimoškolní asistování dětem s potřebou podpůrných opatření, dozví se o různých možnostech podpory, kterou lze těmto žákům a studentům poskytnout, dostanou příležitost zapojit se do výzkumných projektů, budou absolvovat praxe ve speciálních i běžných školách, v neziskových organizacích poskytujících služby lidem s postižením nebo obhajujících práva těchto osob a získají mnoho dalších užitečných zkušeností a dovedností.
Absolventi bakalářského studia speciální pedagogiky budou schopni poskytovat odbornou intervenci a podporu na základních školách, základních školách speciálních a v dalších školských zařízeních a pracovištích. Uplatnění naleznou také v dalších pomáhajících profesích, působících například v resortu ministerstva práce a sociálních věcí.
Přihlášky ke studiu se podávají elektronicky do 23. srpna, přijímací zkouška se koná 28. srpna.