Na most nyní nesmějí vozidla těžší než pět tun. Důležitá dopravní stavba, která byla ještě před čtyřmi lety v pořádku, zřejmě doplatila na časté přejezdy kamionů vyhýbající se placení mýtného.
Alarmující stav památkově chráněného mostu odhalila pravidelná kontrola odborné firmy na konci loňského roku. „Části uchycení mostovky k pilířům jsou natolik poškozené, že se most dostal do havarijního stavu,“ vysvětluje technický ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Martin Vít.
V reakci na výsledky kontroly silničáři okamžitě snížili povolenou rychlost a hlavně tonáž. Přes most teď smí jet pouze vozy do pěti tun, rychlost je omezená na dvacet kilometrů v hodině. Zastávka autobusu se musela posunout až za most, což komplikuje situaci dojíždějícím v Liblíně.
„Je to (problém) převážně pro naše školáky, dojíždí do školy v Kozojedech,“ říká starostka Liblína Ester Lipertová. Příčinou dramatického zhoršení stavu je podle ní nedisciplinované chování řidičů těžkých vozidel. „Je to zřejmě způsobeno nákladními vozidly, která jsou přetížená. Někdy najedou i dva na most,“ poznamenává.
Někteří obyvatelé Liblína situaci naopak spíše vítají. „Odpočineme od náklaďáků. Určitě ti, co bydlí u silnice,“ říká obyvatel Liblína Pavel Hlavsa.
Komplikace ale v Liblíně nastanou se svozem velkoobjemového odpadu, který zajišťuje firma Marius Pederson z Kralovic. „Budeme to řešit v průběhu roku. Zřejmě zůstaneme u firmy, ale zaplatíme na počtu kilometrů, které se odjedou," říká Lipertová.
Na kolik oprava mostu vyjde a jak dlouho potrvá, se zatím neví. Správa a údržba silnic zadala zpracování projektové dokumentace. Podle starostky Lipertové je uzavírka zatím naplánovaná na období dvou let. Silničáři během ní slíbili zajistit provizorní přemostění Berounky pro osobní dopravu. První práce už mohou začít na jaře.
Autor: Lenka Duchková