"Cyklistů hlavně od covidové pandemie stále přibývá a my musíme na situaci reagovat. Snažíme se tak budovat cyklistickou infrastrukturu hlavně na páteřních tazích, na místech, která jsou nebezpečná nebo nepřehledná, a samozřejmě napojovat nové úseky na ty již hotové,“ řekl Tolar.
Některé úseky se měly stavět už loni, například trasa u Vejprnického potoka nebo zpevnění Luční ulice na Roudné, stavbu ale zdržely problémy se stavebním povolením nebo stavba vysokotlakého vedení plynu. Při rozšiřování trasy podél Radbuzy na Slovanech město stavbu rozdělilo na dvě etapy, aby mohli její větší část cyklisté využívat dříve. Letos dostaví zbytek stezky pro pěší, řekl Jan Hakl z městské organizace Správa veřejného statku města Plzně.
Několik staveb umožní lepší propojení rekreační oblasti boleveckých rybníků. Za šest milionů korun by se měla postavit 850 metrů dlouhá stezka pro pěší a cyklisty ze Štruncových sadů k pivovarským studním směrem k Boleveckému rybníku. Je to poslední chybějící úsek od lávky u soutoku Radbuzy a Mže ve Štruncových sadech k Boleváku. Bude se také stavět čtvrtkilometrová smíšená stezka, která propojí stezky podél Lidické ulice ve čtvrti Bolevec se stezkami kolem Boleveckého rybníka. Náklady se odhadují na sedm až osm milionů. Přeložku vedení vysokého napětí a náklady kolem 12 milionů korun si vyžádá stavba 0,6 kilometru dlouhého úseku cyklostezky podél Jateční ulice.
Do poloviny roku by měla být hotová tři čtvrtě kilometru dlouhá část cesty podél Vejprnického potoka na cestě z města. Za deset milionů korun tam vznikne stezka pro chodce a cyklisty s jedenáctimetrovou lávkou přes potok. Další stavby kratších úseků zlepší také trasy u Úhlavy, Úslavy, Mže i Radbuzy. Na 25 milionů má přijít stavba 600 metrů dlouhé smíšené stezky podél Úhlavy s lávkou přes rokli v Lahošti. Nový povrch dostane 1,2 kilometru dlouhý úsek podél Úslavy z Koterova k lávce Pod Kolešovkou. Za více než pět milionů korun vzniknou dva úseky, jež lépe propojí zelenou trasu u Mže z ulice Pod Vinicemi k lávce u zoo.
Město se také bude spolu s krajem podílet na stavbě šestikilometrové cyklostezky z Doubravky do Chrástu, kde Plzeň za tři miliony korun postaví třísetmetrový úsek, který napojí novou stezku po tělese bývalé železnice na cestu pod Chlumem. Zároveň město zadá zpracování projektu na pokračování stezky po drážním tělese z Chlumku do Doubravky.
Kromě nových stezek město za tři miliony korun umístí k vybraným základním školám kolárny a boxy na kola a vymění či nově instaluje 200 stojanů.
čtk