„V této fázi se to nejčastěji týká klientů zkrachovalé Bohemia Energy. Dost často se přitom jedná o lidi, kteří jsou starší, nemohoucí nebo se dostatečně nevěnují došlým informacím, které jim dodavatel poslední instance opakovaně zasílá. Pokoušíme se je proto kontaktovat osobně prostřednictvím zaměstnanců Úřadu práce ČR a vysvětlit jim, že pokud urychleně nepodepíšou řádnou smlouvu s jimi vybraným dodavatelem, budou odpojeni,“ uvedl v této souvislosti ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Nejakutnější situace je u odběru zemního plynu, protože pokud by došlo k jeho odpojení, je před opětovným připojením nutné provést kompletní revizi všech plynových spotřebičů, které se v bytě nachází. To vše na náklady odběratele, který se tak snadno může ocitnout v hmotné nouzi.
„Naší snahou je takového klienta citlivě oslovit, informovat ho o tom, co může následovat, když nebude reagovat a nasměrovat ho na kontaktní osobu z řad dodavatelů poslední instance,“ říká generální ředitel Úřadu práce ČR Viktor Najmon. „V současné době se jedná o zhruba tisícovku nejzranitelnějších domácností v rámci celé republiky, které se doposud nedařilo nikomu ze strany DPI oslovit,“ doplnil ještě Najmon.
V režimu DPI mohou klienti zůstat nejdéle 6 měsíců a pokud nepřejdou na standardní smlouvu, budou odpojeni i v případě, kdy řádně platí své účty.
Zdroj: MPSV ČR