„Součástí projektu, který realizovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), bylo také zřízení čekárenského přístřešku, bezbariérového přístupu, osvětlení nástupiště a přístupových prostorů, vybudování orientačního systému a zajištění odvodu srážkových vod. Obec Chrást pak u nově umístěné zastávky na vlastní náklady vyprojektovala a vybudovala parkoviště,“ informovala o tom mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
Stavbaři dále odstranili nástupiště na původním místě, kromě demolice bývalého strážního domku provedli rekonstrukci železničního svršku a směrovou a výškovou úpravu koleje. Práce probíhaly od letošního července. Celkové investiční náklady dosáhly téměř 11 milionů korun.
Stavba navazovala na kolejové úpravy v nedaleké stanici Chrást u Plzně, které byly součástí modernizace trati Rokycany – Plzeň. Přesun zastávky byl navíc v souladu i s předpokládaným způsobem provozu na trati Ejpovice – Radnice.
Regionální trať nyní vede z Radnic přes zastávku Ejpovice, kde strojvedoucí přejde na druhou stranu soupravy a úvratí jede do Plzně. Dříve museli cestující směřující z Plzně do Radnic přestupovat v Chrástu. Teď sice jedou delší vzdálenost, protože musí do Ejpovic tunelem, ale čas netratí, protože průjezd tunelem je rychlejší.
Zastávku lidé hodně využívají pro cestu do Plzně a jejím přiblížením obci by se měl zájem cestujících ještě zvýšit. Cesta vlakem z Chrástu na hlavní nádraží do Plzně trvá 19 minut, což je vzhledem k houstnoucímu provozu v Plzni rychlejší než autem.