"Naším cílem je vyhrát co nejvíc domácích závodů. Konkurence je velká. Ale my máme šanci je stále porážet. Stejně jako oni nás a to je přece ta nejlepší motivace. Zkusit být nejlepší, minimálně se motat v té první trojce, na co nejvyšších postech," líčil šestačtyřicetiletý Pech. Pilot plzeňského EuroOil Teamu bude i v této sezoně řídit vůz Fort Focus WRC.
Takže myšlenky na závodní důchod vás vůbec nenapadají?
Někdy to asi přijde... Ale zatím jsme s Petrem v plné síle a rozhodně nemáme důvod končit.
S vozem Ford Focus WRC nemůže zasáhnout do celkového pořadí českého mistrovství, startuje stejně jako loni ve třídě RN9 zahrnující vozy s prošlou homologací. Pořád vás mrzí, že o titul jet nemůžete?
Když jsme s tímhle autem před čtyřmi lety začínali, tak jsme o něj jet mohli. Ale pak se vyvinuly nějaké politické tlaky, které nám v tom zamezily. Naštěstí s tím, že můžeme bojovat o vítězství v jednotlivých závodech. A to je pro nás to nejdůležitější. Loni jsme udělali titul ve třídě RN9, což jsou nehomologovaná auta a těch je momentálně asi polovina startovního pole. Beru to tak, že oni se neobejdou bez nás a my bez nich. Klíčové je, že všichni jedeme dohromady a všichni můžeme závodit proti všem.
Co mladí jezdci, roste konkurence každým rokem?
Určitě. Největší favorité jsou Honza Kopecký s Filipem Marešem. Mají silná zázemí, nové škodovky. Ale jsou tu další piloti. Rychlý bude Dominik Stříteský, každý rok dělá krůček dopředu. Stejně tak Adam Březík, další mladý kluk s velkými předpoklady. Budou se nám letos blížit, nebo nás i porážet. Ale tak to má být. Čím víc lidí zasáhne do soubojů o první tři místa, tím to i pro nás bude hezčí.
Takže se těšíte na vyrovnané souboje?
Určitě. Pár let zpátky to bylo jiné. Věděl jsem, že když se mi nepovede soutěž vyhrát, můžeme s Petrem udělat tři čtyři defekty a stejně skončíme druzí. Teď je to úplně jiné. Nezvládnete dvě rychlostní zkoušky, projedete je špatným tempem a hned se pohybujete někde okolo páté pozice. To je přece super, takové závodění baví každého.
S Petrem Uhlem tvoříte sehranou dvojici dlouhé roky, potřebujete se ještě před sezonou nějak sehrávat?
Samozřejmě. Přes zimu se projedeme s autem na sněhu, zkusíme smyky, cítíme auto pod sebou. Ale strašně důležitý je rozpis. Pro závod ho musíte mít dobře napsaný, abychom zatáčky měly opravdu pojmenované tak, jak je pojedeme v ostrém závodě. I na tom musíte trénovat. Stalo se v minulosti, že jsme to neudělali, Petr měsíc nečetl rozpis a najednou v ostré rychlostní zkoušce nestíhal mluvit tak rychle, jak je třeba. Musím být dobře rozmluvený. I to jsou zkušenosti, které jsme za ta léta nabrali.
Co vy po zimní pauze. Musíte se při prvních závodech soustředit více než později?
Koncentrace musí být stále maximální, nejde povolit. Při fotbale, když se ukopnete, míč skončí v autu a rozehrává soupeř. Ale v rallye jde většinou auto přes střechu... Udržet stoprocentní koncentraci je velké umění, je to velmi náročné fyzicky i mentálně. V tom máme zase výhodu ve zkušenostech, myslím, že s přibývajícím věkem jsem v tomto směru odolnější. Mladí kluci jsou zase dravějši, dají do toho víc rizika. To k tomu patří.
Jak bude vypadat celá závodní sezona. Plánujete objet kompletní program mistrovství České republiky?
Rádi bychom. Sedm mistráků, k tomu Rally Plzeň, na závěr sezony tradiční Setkání mistrů v Sosnové a Pražský rallysprint. Takový je ideální scénář. Myšlenky startovat na nějakém podniku mistrovství světa nebo Evropy nemáme. Nemohli bychom tam jet s naším autem a půjčovat si jiné jednorázově, to je strašně drahá cesta. A dělat to jen proto, abychom si odškrtli, že jsme za velké peníze jeli mistrovství světa... To raději pojedu čtyři další podniky u nás, kde nebudu dělat křoví.