Kraj už podle informací hejtmana nasadil a nebo v nejbližším období nasadí 24 nových vlakových souprav a 315 nových autobusů. Na všech hlavních železničních tratích budou jezdit nová vozidla, nové už jezdí na trati Horažďovice Plzeň, další začnou jezdit na trati z Plzně do Plané u Mariánských Lázní, následovat bude trať Plzeň – Beroun a Plzeň Klatovy.
Od poloviny příštího roku začne zajišťovat většinu autobusové dopravy v kraji místo ČSAD společnost Arriva. Ta je podle slov hejtmana Bernarda na příchod dobře připravena. V regionu budou jezdit zcela nové autobusy od firem Iveco, Setra a MAN ve čtyřech velikostních kategoriích, které se už pro firmu Arriva vyrábějí. Problémem by neměli být ani řidiči, dispečink pak bude kraj zajišťovat pro autobusovou i vlakovou dopravu v celém regionu.
Největší letošní krajskou dopravní stavbou bude Západní obchvat Plzně, kraj je aktuálně ve fázi výběru dodavatele, jedná se o akci je za téměř dvě miliardy korun a přípravu proto nelze podcenit. Hejtman v rozhovoru také zmínil, že před příchodem jeho vedení do čela Plzeňského kraje činily investice do oprav silnic z vlastních peněz 650 milionů korun. Za čtyři roky vládnutí aktuálního vedení kraje je to 2,6 miliardy korun. To je čtyřikrát více, než se dávalo v minulém volebním období. Tehdy bylo 45 procent silnici v havarijním a nevyhovujícím stavu, teď se jejich počet dostal pod 20 procent.
„Práce silničářů je náročná a často za ní od veřejnosti sklízí nevděk. Když je silnice uklizená, tak si toho nikdo ani nevšimne. Ale když se stane, že přes noc napadne nějaké množství sněhu, tak je samozřejmě, že se ty silnice úplně všude nestačí uklidit. Ta práce je velmi tvrdá. Když napadne ten první sníh, tak oni už vstávají třeba ve dvě hodiny v noci a jdou na směnu. Jsou to pro mě takoví hrdinové dnešní doby,“ dodává hejtman Josef Bernard.