Tomáš Dvořák vytvořil na plzeňské scéně více než 50 inscenací a desítky dalších i na jiných scénách v ČR a v zahraničí. Nejvýrazněji se prosadil v období 1991 – 2010. Na české scéně oživil, společně s výtvarníkem Ivanem Nesvedou, princip iluzivního loutkového divadla, které však převedl do moderní divadelní řeči. „Díky svému originálnímu stylu dokázal prosadit české loutkové divadlo po letech opět do zahraničí a doposud zůstává jedním z mezinárodně nejúspěšnějších českých divadelních režisérů,“ uvedl ředitel Divadla Alfa Jakub Hora.
Liberecká trilogie Alína, Bezhlavý rytíř a zejména Alibaba a 40 loupežníků zaujaly nejprve domácí publikum a následně se objevily po celé Evropě, v Mexiku, Kanadě nebo Pakistánu. Triumfálním Dvořákovým úspěchem pak byli v roce 1999 plzeňští Jéminkote, Psohlavci, podle textu Ivy Peřinové, a o několik let později pak Dvořákův nejúspěšnější kousek Tři mušketýři. Toto unikátní loutkové zpracování Dumasova románu doslova dobylo celý svět. Cestovalo po celé Evropě, úspěšně objelo Spojené státy, Kanadu a Japonsko, měsíc se hrálo ve Spojených arabských emirátech a ani po více než 10 letech nezestárlo. „Tím jsou ovšem Dvořákovy inscenace typické. Pokud se podíváme na další světově úspěšná představení Tomáše Dvořáka Don Šajn a Johannes Doktor Faust, od jejich premiéry uplynulo již přes 15 let. A po roce 2019 byly a jsou, společně s Dvořákovou novinkou Jenovéfa, stále uváděny, například v Japonsku na mezinárodním sympoziu nebo v programu vrcholného českého festivalu Divadlo v Plzni. Jako by na nich 15 let nenechalo jedinou stopu,“ řekl Jakub Hora.
Kromě vynikajících inscenací Dvořák v Divadle Alfa vybudoval skvělý loutkářský soubor, který patří do světové špičky. "V podstatě zformoval současnou podobu Alfy," dodal Hora.