„Díky rekonstrukci se nádraží ve Františkových Lázních stane důstojnou vstupní branou do města, které je spolu s Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi součástí takzvaného lázeňského trojúhelníku, zapsaného v roce 2021 na seznam světového dědictví UNESCO. Moderní budova nádraží s původní tváří bude přesně tím, jak bychom měli přistupovat k historickému dědictví na železnici: s citem pro krásu původní architektury a s ohledem na současné potřeby cestujících,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Střeše a fasádě vrátí stavbaři její původní vzhled, a to jak barevností a materiály, tak i podobou historických říms. V interiéru pak provedou kompletní obnovu podlah, stěn a podhledů a repasi dveří. V horních patrech dojde k úpravě celkem 11 bytů.
Zmodernizuje se odbavovací hala i pokladny. Renovací projde také hlavní vchod do budovy, navíc se zřídí přístupové chodníky přímo na 1. nástupiště. V těsné blízkosti objektu se vybudují cykloboxy, parkovací stání pro kola i místa s možností nabíjení elektrokol.
„Celková rekonstrukce budovy zaznamenala svůj první úspěch ještě před samotným zahájením prací. Odborná porota soutěže Stavba Karlovarského kraje jí loni udělila cenu za nejlepší projekt. Cestující se tedy mají na co těšit,“ poznamenal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Projektovou dokumentaci zpracovala společnost APRIS 3MP.
„Při obnově nádražní budovy ve Františkových Lázních využijeme našich bohatých zkušeností s rekonstrukcemi historických objektů. Do projektu opět zapojíme i naše kolegy z Provozu obnovy památek, kteří mají cenné znalosti a dovednosti v oblasti historických řemesel. Realizace bude probíhat za nepřerušeného provozu, což s sebou přinese určité nepohodlí pro všechny zúčastněné. Uděláme maximum, aby stavební práce dolehly na cestující i zaměstnance co nejméně,“ řekl Karel Volf, generální ředitel společnosti Metrostav DIZ. Ta je zhotovitelem prací společně s firmou AVERS.
Stavba skončí v květnu příštího roku. Její financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.