Jedním z důvodů pro odložení termínu zprovoznění je podle Adama Kolouška z Ředitelství silnic a dálnic plánovaná úplná uzavírka Puškinovi ulice (I/22), kde budou od spuštění provozu na novou část obchvatu pokračovat stavební práce v úseku od nově vybudované okružní křižovatky ve směru do města, a to na zhruba 350 metrech komunikace.
"Dalším důvodem je pak dřívější zprovoznění části silnice II/186 v ulici Plánická v místech napojení na novou okružní křižovatku na právě budovaném obchvatu, a to ve směru do Klatov," uvedl Koloušek. Nová okružní křižovatka v Plánické řeší propojení obchvatu se silnicemi II/186 a III/1861, které ale nebyly uvažovány jako součást první části stavby. Jejich zprovoznění bylo původně plánováno na konec záři 2024.
Úplná uzavírka silnice I/22 v Puškinově ulici, pro kterou byla jediná objízdná trasa stanovena po nově zprovozněné části obchvatu, by pak bez dřívějšího zprovoznění silnice II/186 na příjezdu od Horažďovic vyvolala nutnost objíždět Klatovy až k okružní křižovatce u Štěpánovic, což by pro řidiče znamenalo závlek až 10 kilometrů. "Po vzájemném dohodě mezi zástupci města Klatovy, ŘSD s. p. a zhotovitelem bylo stanoveno, že podmínkou pro povolení úplné uzavírky Puškinovy ulice je nutné zprovoznit i část silnice II/186 ulice Plánická ve směru do Klatov a tak zajistit zkrácení objízdné trasy pro místní obyvatele," popsal Koloušek.
Napojení silnice I/27 na severozápadní obchvat u Štěpánovic bude dokončeno do 15. září. Do té doby dojde i ke zprovoznění silnice II/186 od nové okružní křižovatky na Plánické ulici ve směru na Plánici. Větev okružní křižovatky ve směru na Čínov (III/1861) pak bude zprovozněna v průběhu září. "Součástí tohoto uzlu bude i nově vybudovaná tzv.“ Čínovská zatáčka“, která bude využívána pouze pro konání automobilových závozů, což by v okružní křižovatce nebylo možné," dodal Koloušek.
Druhá etapa obchvatu bude zprovozněna do konce letošního roku, kompletní práce na všech stavebních objektech budou dokončeny do května 2025.