Podle mluvčího PMDP Reného Vávra dosahovaly náklady za elektřinu v uplynulém roce více než 60 milionů korun. "Očekáváme, že ty náklady vzrostou v letošním roce v řádech desítek milionů korun," uvedl. Proto nyní podniky připravují úsporná opatření. "Je jich několik, například technická opatření související s infrastrukturou, opatření na měnírnách nebo se opět připravuje energetický audit budov," vypočítal Vávro.
Plzeňské dopravní podniky mají více než 300 vozů, z toho dvě třetiny tvoří právě trolejbusy a tramvaje. Energii pro ně zajišťují takzvané měnírny. Měnírna Hydro je největší ve střední Evropě. Má 44 napaječů, napájí tedy celý střed města Plzně. "Tohle prvenství není zas až tak ideální, protože v případě výpadku je nenahraditelná, v tom okamžiku nám stojí veškerá doprava, která tady v Plzni projíždí centrem města," popsal vedoucí Střediska měníren PMDP Petr Vracovský, podle něhož už k tomu došlo. "Nejdelší výpadek jsme měli poruchou asi na čtyřicet minut, kdy došlo k úderu blesku někde ve městě a tady zahořelo," potvrdil.
Z energetického dispečinku na Denisově nábřeží se řídí všech 12 měníren v Plzni. "Měnírna opravdu mění, mění ale elektrickou energii střídavou na stejnosměrnou. My od distributora odebíráme elektrickou energii na hladině 22KW střídavých a na samotné měnírně dochází k tomu, že přes trakční transformátory se transformuje na nižší napětí a v usměrňovačích diodových se usměrňuje na stejnosměrné," podotkl Vracovský.