„O možnost pořádat projekt v období 2020 až 2023 se ucházeli dva žadatelé, kromě Agentury Nashledanou také společnost ArtProm, stávající pořadatel akce. Při kontrole formální správnosti odevzdaných žádostí ArtProm pochybil, jím podaná žádost nebyla úplná. Proto se rozhodlo o jejím vyřazení z dalšího projednávání,“ uvedla náměstkyně primátora pro oblast kultury, památkové péče a sociálních věcí Eliška Bartáková (ANO). Dvě kulturní komise na základě předloženého projektu doporučily vedení města, aby se pořadatelem festivalu stala Agentura Nashledanou.
Produkční Agenturu Nashledanou založil muzikant Lukáš Krásný. „Přednosti týmu spočívají ve flexibilitě, kreativitě, spolehlivosti a profesionalitě. Agentura Nashledanou chce navázat na historii festivalu ‚Na ulici‘, který patří mezi jeden z nejstarších festivalů ve městě Plzni. Občanům a návštěvníkům města chce v letním termínu nabídnout žánrově pestrý festival v tematických uzavřených blocích, tedy blocích folk a trampská hudba, country a bluegrass, rock a pop a blues, swing, electro swing. Jazz, ska a reggae, latino a world music a mejdan pro starší a pokročilé,“ přiblížila náměstkyně.
„Chceme dát šanci zejména místním skupinám a umělcům z Plzeňského kraje, kteří jsou zde populární a lidé je chtějí. Myslíme i na seniory, kteří rozhodně neposlouchají jen dechovku, ale i bigbít a rock,“ řekl šéf Agentury Nashledanou.
S pořádáním velkých akcí má Krásný bohatou zkušenost. Na svém kontě má produkci celé řady festivalů, jako jsou Léto v Prazdroji, Gambrinus dny, Pilsner fest, celorepublikový festival Gaudeamus igitur, loni produkčně zajišťoval představení Prodané nevěsty na plzeňském náměstí Republiky. „Věříme si, že zvládneme i organizaci festivalu Živá ulice,“ doplnil Krásný.
Festival bude bez vstupného. Celkem na pěti scénách v centru města v devíti srpnových dnech bude představen hlavní hudební program včetně doprovodného programu a workshopů nejen pro děti.