Zásadní změnou je navýšení počtu spojů mezi Klatovy, Plzní, Rokycany a zpět, kde bude nově jezdit pět spěšných vlaků. Po třech letech také dojde ke znovuobnovení provozu na trati z Poběžovic přes Horšovský Týn do Staňkova na Domažlicku, kde bude nově jezdit pět párů vlaků. Jeden z nich v pracovní dny a čtyři o víkendech, a to z Poběžovic přes Staňkov do Holýšova jako přípoj k expresům a od rychlíků budou nové spoje vozit cestující zpět z Holýšova do Poběžovic. "Na ostatních tratích dochází jen k drobným časovým posunům a někde k prodloužení jízdy vlaků," uvedl ředitel krajského centra ČD v Plzni Vladimír Kostelný.
Největší nárůst v počtu cestujících zaznamenala trať Horažďovice Plzeň. "V pracovní dny na obou tratích letos přibylo deset procent cestujících, o víkendech na horažďovické trati 30 procent, celkem se jedná za týden zhruba o tři tisíce lidí navíc," řekl náměstek hejtmana Plzeňského kraje Pavel Čížek (STAN).
V příštím roce počítají dráhy s dvěma zásadními výlukami. Na trati Plzeň - Třemošná, která je součástí linie Plzeň - Most, začne výluka 30. dubna a potrvá 135 dní. "Za všechny vlaky budou jezdit náhradní autobusy," uvedl Kostelný. Od 2. července pak nepojedou vlaky 35 dnů na trati Plzeň - Starý Plzenec, kudy se jezdí mezi Plzní a Českými Budějovicemi.
Naopak pozitivní novinkou je, že se chystá centrální dispečink, díky němuž by měly autobusy rozvážející obyvatele do vesnic čekat i na zpožděné vlaky.