„V Solní ulici zrekonstruujeme tramvajovou trať a zároveň také inženýrské sítě, tedy vodovod, kanalizaci a plynovod. Na závěr předláždíme vozovku i chodníky," uvedl náměstek pro oblast dopravy a životní prostředí Michal Vozobule.
Plzeň zrekonstruuje tramvajovou trať v celé délce Solní ulice, tedy od křižovatky s náměstím Republiky po křižovatku Solní x sady Pětatřicátníků. V konstrukci tramvajové trati v Solní město nově použije namísto velkoplošných panelů pevnou jízdní dráhu s pružným upevněním na plastových podkladnicích. Při realizaci bude namísto svršku z betonových panelů použit dlážděný kryt kolejí, čímž dojde k vizuálnímu sjednocení povrchů tramvajové trati a vozovky. Pro zhotovení hmatných prvků pro nevidomé a slabozraké bude použita přírodní žulová dlažba.
V rámci rekonstrukce trati v Solní zachová město bezbariérové úpravy v místech pro přecházení. "Tramvajová zastávka Hlavní pošta bude vybavena zvýšenou nástupní hranou a signálním pásem navádějící nevidomé a slabozraké k zastávkovému označníku,“ připomněla technická náměstkyně Andrea Fojtíková ze Správy veřejného statku města Plzně, která rekonstrukci zajišťuje.
„Při úplné uzavírce ulice Solní bude trať v jižní části náměstí Republiky jedinou spojnicí zbytku tramvajové sítě s vozovnou Slovany. Po dobu výluky dojde k zavedení linky č. 1/2 v trase Skvrňany – Sady Pětatřicátníků – Bolevec. Na opačné straně oddělené tramvajové sítě pak proběhne obrat pravidelných tramvajových linek č. 1 a 2 ze Slovan a Světovaru v točně U Zvonu. Vzájemný přestup mezi těmito samostatnými linkami bude zajištěn okružní linkou náhradní autobusové dopravy č. 2A přes centrum města, jež bude vedena ulicemi Prešovská – náměstí Republiky (jižní strana) – Zbrojnická – U Zvonu – Pražská – Sirková – Americká – Klatovská třída – sady Pětatřicátníků – Prešovská,“ dodal Martin Petr, dopravní specialista Plzeňských městských dopravních podniků.