Samotnou firmu vlastnil dvaatřicetiletý muž. Kdyby havárii vrtulníku přežil, byl by stíhaný on. Příčinou nehody bylo podle vyšetřování to, že pilot přecenil své schopnosti v kombinaci s alkoholem v krvi. Navíc měl zhruba dva týdny propadlé osvědčení o zdravotní způsobilosti.
Zákon o trestní odpovědnosti právnických osob umožňuje stíhat i firmu, pokud policie dospěje k závěru, že její statutární zástupce spáchal trestnou činnost v její prospěch nebo v rámci její činnosti.
Let vrtulníku, který skončil tragicky, byl součástí obchodního jednání. Krátce po nehodě mediální zástupce společnosti, které stroj patřil, řekl, že měli v Plzni na návštěvě zahraniční delegaci a dojednávali významný obchod.
Vrtulník spadl 5. září 2018 na halu firmy v plzeňské průmyslové zóně Borská pole. Kromě dvaatřicetiletého Čecha při nehodě zemřela šestačtyřicetiletá cizinka a dva cizinci ve věku 57 a 45 let. Bylo to jedno z nejtragičtějších leteckých neštěstí od vzniku České republiky, se čtyřmi oběťmi byla další dvě, a to v letech 1997 a 1998. Dosud nejtragičtější byla nehoda vrtulníku, při níž zahynulo v roce 2004 při cvičení u Náměšti nad Oslavou šest britských vojáků.
čtk, osm