„Pod centrem TOTEM jsme spustili call centrum hned následující pracovní den po spuštění rezervace seniorů 80+ na očkování proti covid-19. Chceme seniorům maximálně pomoci a chránit jejich zdraví. Organizace TOTEM je pro plzeňské seniory důvěryhodnou a známou institucí, což dokazuje obrovský zájem o pomoc s registrací na očkování. Chtěl bych poděkovat centru za velkou, a především profesionální pomoc nejstarším spoluobčanům. Dokladem, že TOTEM svoji činnost vykonává skvěle, jsou velmi pozitivní zpětné vazby nejen seniorů, ale i jejich rodinných příslušníků,“ uvedl primátor Plzně Martin Baxa.
Za první dva týdny fungování call centra odbavili operátoři celkem 525 hovorů od seniorů z Plzně i Plzeňského kraje. Z toho vzešlo 249 registrací na očkování. "V prvním týdnu jsme doprovodili 14 seniorů na očkování, v tomto týdnu ten samý počet. S mobilními občany se dobrovolníci dopravují do očkovacích center městskou hromadnou dopravu, pro imobilní občany zajišťujeme odvoz autem. Další registrace provádíme tím způsobem, že si občané přijdou na recepci naší pobočky v Kaznějovské ulici a registraci s nimi okamžitě provedeme,“ vysvětlila ředitelka organizace TOTEM Vlasta Faiferlíková. Další možností, jak se senioři mohou v Plzni registrovat, jsou kontaktní centra na úřadech městských obvodů 1 až 4. „Naše centrum také nabízí možnost vyslat dobrovolníka přímo do bydliště seniora, takovéto možnosti využilo doposud minimum klientů. Senioři nás znají a důvěřují nám, přesto máme při sdělování osobních údajů domluvené ochranné prvky v komunikaci a snažíme se v maximální možné míře zachovávat bezpečí hygienické i osobní,“ dodala Vlasta Faiferlíková.
„Nejvíce hovorů, celkem 112, v jeden den jsme odbavili hned druhý den fungování call centra v úterý 19. ledna. Z toho jsme zaregistrovali na očkování 67 seniorů. Telefonní centrum funguje jako ústředna až s deseti přístroji dle potřeby a aktuálního zájmu. Největší nápor na telefonní linku vzniká každý den mezi devátou a 11:30 hodin, senioři ale volají již často od osmi hodin ráno. Až třetinu hovorů tvoří dotazy rodinných příslušníků s prosbou o pomoc, jak si mají doma zaregistrovat svého staršího člena rodiny nebo nás žádají o radu i praktiční lékaři a předávají nám jejich pacienty k registraci na očkování,“ dodala Vlasta Faiferlíková.
TOTEM se při registraci seniorů na očkování covid-19 potýká především s technickými problémy. „Bohužel od počátku spuštění systému provází registrace různé změny a značné technické problémy. Nejprve se změnil kompletně systém registrace spojený s PIN2, ve středu jsme se zase potýkali s tím, že začaly chodit málo srozumitelné SMS zprávy se zrušením termínu jiných, než které jsme registrovali,“ konstatovala Vlasta Faiferlíková.
Ředitelku organizace TOTEM Vlastu Faiferlíkovou a její kolegy především těší velmi pozitivní kladná zpětná vazba od seniorů, kterým pomůžou, a jejich rodinných příslušníků. Ale o tom, jak skvěle plzeňská linka TOTEMu funguje, vědí již i na pražské lince 1221 ministerstva zdravotnictví a občany z Plzeňského kraje na ni přímo odkazují.