Večer 26. září byl zachycen signál z polohového majáku nehody letadla a rozjela se pátrací akce po letadle, které letělo z Prahy - Letňan na letiště v Klatovech. Kvůli tmě a špatnému počasí bylo pátrání přerušeno. Druhý den ráno trosky letadla, které havarovalo v lese nedaleko Petrovic u Měčína a bylo zničeno nárazy do stromů, dopadem na zem a následným požárem, objevil policejní vrtulník. Letadlo z roku 1954 havarovalo necelých deset kilometrů před klatovským letištěm.
Podle vyšetřovatelů ÚZPLN pilot řetězil několik chyb, které vedly k nehodě. Například se rozhodl pro noční let, ke kterému nebyl odborně způsobilý. Při vzletu z Letňan ho přitom i dispečer upozorňoval, že se blíží soumrak. Pilot také podle závěrečné zprávy nesprávně vyhodnotil počasí a nebyl připraven na řešení situace po vlétnutí do zhoršených meteorologických podmínek v noci. Když vlétl za soumraku do míst s oblačností, větrem a místy i srážkami, pokračoval dál v letu. Rozsvítil přistávací světlomet, čímž ještě zhoršil svou prostorovou orientaci. S letadlem se dostal v kopcovitém lesnatém terénu pod bezpečnou výšku, letadlo pak narazilo do vrcholů stromů a spadlo.
Pilot si ani předem nezajistil na letišti v Klatovech osvětlení přistávací dráhy v době přistání. Až během kritického letu volala jeho spolucestující, která byla podle závěrů vyšetřování silně opilá, známému, aby nestandardním způsobem plochu na přistání osvětlil. Nemohli údajně nikoho jiného k nasvícení plochy sehnat. Svědek, který nikdy předtím nic takového nedělal a neměl s letištěm nic společného, vypověděl, že nasvítil místo, které považoval za přistávací plochu, světly svého auta a několika ručními svítilnami. Když ani po deseti minutách letadlo nepřiletělo, zkoušel znovu volat ženě i pilotovi, ale neúspěšně. Zalarmoval proto policii.
čtk