„Původní plán počítal s otevřením lávky přes silnici I/27 v květnu letošního roku. Bohužel termín otevření se nyní posouvá na neurčito. Budovaná lávka je originální a technicky značně náročné inženýrské dílo. Po předepnutí lávky byla provedena technická prohlídka, při ní jsme zjistili mírné nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny, které u takto složitého technického řešení nelze nikdy zcela vyloučit,“ vysvětlil vedoucí Odboru investic Magistrátu města Plzně Pavel Grisník.
„Zhotovitel i projektant pracují na řešení vzniklé situace. Odbor investic zároveň zadal odborné posouzení stavu lávky nezávislé instituci – Fakultě stavební Českého vysokého učení technického v Praze. Cílem bude zjistit, zda je stavba bezpečná, nebo jestli na ní musí být před uvedením do užívání provedeny stavební úpravy,“ doplnil David Malán, vedoucí oddělení přípravy a realizace komunikací a mostů odboru investic.
V nejbližších dnech zajistí Odbor investic Magistrátu města Plzně kolem lávky pomocnou konstrukci, a to z preventivních bezpečnostních důvodů. O novém termínu zprovoznění lávky bude město včas informovat.
Důvodem stavby nové tři metry široké lávky, jež odstartovala ve druhém čtvrtletí roku 2019, bylo zvýšení bezpečnosti pěších i cyklistů. Ti přecházeli a přejížděli velmi frekventovanou komunikaci a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačený železniční přejezd.
Ředitelství silnic a dálnic rozšiřuje současnou silnici I/27 na Žatec ze dvou na čtyři jízdní pruhy v délce zhruba 1,6 kilometru, a to od Třemošenského rybníka na Třemošnou. Rozšíření této značně frekventované komunikace má přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Náklady na rozšíření komunikace jsou ve výši více než čtvrt miliardy korun.