Odborníci z Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze tři měsíce monitorovali stav lávky. Došli k závěru, že nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny, které se na lávce během jara objevily, byly způsobeny nestabilními klimatickými podmínkami v době stavby. V krátkém časovém úseku totiž došlo k teplotním změnám a vysokým srážkovým úhrnům.
„Budovaná lávka je originální a technicky značně náročné inženýrské dílo. Po předepnutí lávky byla provedena technická prohlídka, při ní jsme zjistili mírné nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny, které u takto složitého technického řešení nelze nikdy zcela vyloučit,“ vysvětlil vedoucí odboru investic plzeňského magistrátu Pavel Grisník.
Podle zástupců města byl další cíl, aby v případě dobrých klimatických podmínek byla lávka zprovozněna do konce letošního roku. Jenže to nevyšlo. "V současné době máme zpracovanou dokumentaci a to i prováděcí, která říká, co všechno s ní budeme dělat. Je nutné posílit základy a opěry. V tomto týdnu začaly přípravné práce a výkopy," uvedl Grisník, který si přeje, aby lávka mohla být otevřena před sezónou, tedy do konce května. "A hlavně, aby se tam neobjevily chyby, které se bohužel objevily předtím," dodal.