„Oprava Solní byla náročnou rekonstrukcí, kdy jsme kompletně opravili celou ulici. Stanovený termín výluky na tramvajové trati do úterý 15. září jsme splnili. Ukončení tramvajové výluky v Solní velmi napomůže k návratu k běžnému provozu městské hromadné dopravy,“ uvedl primátor města Martin Baxa.
„V Solní ulici jsme zrekonstruovali tramvajovou trať a zároveň také inženýrské sítě, tedy vodovod, kanalizaci a plynovod. Na závěr nyní předláždíme vozovku i chodníky. Celkové náklady na opravu Solní činí 41,7 milionu korun včetně DPH,“ popsal rekonstrukci náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
„V úterý 15. září jsme provedli technickou zkoušku nové tramvajové trati v Solní, od středy se tramvaje mohou vrátit do své původní trasy bez omezení,“ potvrdila technická náměstkyně Andrea Fojtíková ze Správy veřejného statku města Plzně, která rekonstrukci zajišťuje.
Plzeň zrekonstruovala tramvajovou trať v celé délce Solní ulice, tedy od křižovatky s náměstím Republiky po křižovatku Solní x Sady Pětatřicátníků. V konstrukci tramvajové trati město nově použilo místo velkoplošných panelů pevnou jízdní dráhu s pružným upevněním na plastových podkladnicích. Namísto svršku z betonových panelů je dlážděný kryt kolejí, čímž dochází k vizuálnímu sjednocení povrchů tramvajové trati a vozovky. Pro zhotovení hmatných prvků pro nevidomé a slabozraké město použilo přírodní žulovou dlažbu.