"Bourání 'pavlačáků" bude zajišťovat ŘSD," uvedl. Jde o tři bytové domy, bývalou školku a výrobnu knedlíků. Ředitel plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol uvedl, že demolice bude rozdělená do dvou etap na podzim a jaro kvůli finanční náročnosti. "Máme propočet zhruba na 50 milionů korun. Věřím, že do května 2025 to bude hotové," řekl. Podle Blabola jde o celý blok, který se bude bourat, a to v ulicích Jateční, Doubravecká a Duchcovská, domy jsou už dlouho prázdné.
"Poslední člověk odtud odcházel v roce 2021. Všichni se přestěhovali do městských bytů," řekl Soukup. Objekty opakovaně kontrolují strážníci, aby tam nepobývali lidé bez domova, kteří se v okolí často vyskytují.
Podle Blabola je východní obchvat rozdělený na dvě stavby. Na jižní část Jasmínová - Jateční teď běží územní řízení, územní rozhodnutí bude vydáno ve druhé polovině roku a do konce roku má nabýt právní moci. "Na severní etapě od Rokycanské po ulici Na Roudné (kam spadají domy na Jateční) byly práce zastaveny a po dohodě s ministerstvem dopravy spojíme dokumentaci se čtvrtou stavbou uzlu Správy železnic (SŽ) a budeme projektovat novou dokumentaci pro společné územní a stavební řízení," řekl. Stavba se tím nijak nezpozdí. ŘSD letos uzavře smlouvu se SŽ a zadají dokumentaci pro společná povolení.
Severní etapa obchvatu, jejíž náklady budou 3,5 miliardy korun, se má stavět v letech 2028 až 2031. "Jižní etapa, zhruba za 4,5 miliardy korun, je náročnější na majetkoprávní přípravu a bude probíhat v letech 2029 až 2032," dodal.
V místech dnešní křižovatky Rokycanská - Jateční vznikne podle Soukupa estakáda, rozšíří se podjezd pod tratí a dál půjde silnice do tunelu nebo přes most pod nebo nad seřadištěm vlaků. "To budeme teď řešit se SŽ. Je to křížení dráhy a silnice a buď to bude tunel nebo most," řekl Blabol. Obchvat pak dál povede za kovošrotem podél trati. Žádné jiné budovy už se demolovat nebudou. "ŘSD s námi dobře komunikuje, můžeme ještě do projektu obchvatu doplňovat třeba propojky pro cyklisty," dodal Soukup.
čtk