„Před šesti lety jsem byla u zrodu pražského týdne módy v režii Lukáše Loskota a od začátku akci fandím. Oceňuji, že systematicky podporuje mladé talenty, proto se zde pravidelně prezentujeme s Ateliérem designu oděvu a obuvi na UMPRUM. Vloni mě Lukáš Loskot oslovil, abych fashion week zakončila na terase hotelu Four Seasons Prague. Aktuálně jsem pracovala na kolekci „MEI“ inspirované mými cestami do Japonska, kam jsme pravidelně se studenty zváni na Graduate Fashion Week v Tokiu univerzitou Bunka University. Díky nabídce Lukáše Loskota tedy kolekce „MEI“ (japonsky „život“) spatřila světlo světa a slavila na MBPFW úspěch, a nejen proto jsem se rozhodla přijmout nabídku organizátorů stát se součástí zahajovacího večera,“ popisuje Liběna Rochová důvody své druhé osobní účasti na MBPFW.
Inspirativní energii připravované výtvarné performance poskytly historické prostory lokace bývalého kláštera Gabriel Loci v Holečkově ulici na pražském Smíchově, který se stane hlavním dějištěm celého Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku.
„Klášter Gabriel Loci, kde se sloučená zářijová edice MBPFW koná, je pro mě silné a inspirativní místo, které poskytne velkorysou scénu performance s názvem „CAN BIRDS SEE COLORS“, jež bude podobně jako „MEI“ propojením výtvarného uměleckého konceptu s oděvní nositelnou kolekcí. Bude to symbióza módy, tance, hudby, světla,“ popisuje chystaný projekt profesorka Rochová.
Na tvorbě velkorysé scény se kromě historických prostor bývalého kláštera budou podílet vedle autorky celého konceptu Liběny Rochové také další umělci, a to nadaná tanečnice a choreografka Markéta Jandová a papírový mág Jan Činčera specializující se na obalový a produktový design. Hudební složku performance připravil Dj Oozlum a světelného designu se ujala produkční agentura Indep ve spolupráci s agenturou Start Production.
Zahajovacímu večeru MBPFW, který bude ve znamení umělecké symbiózy, dodá patřičný lesk také exkluzivní značka G. H. MUMM, která patří mezi nejúspěšnější výrobce šampaňského na světě. „MUMM Cordon Rouge je symbolem výtečnosti, ztělesňuje ducha, který je hnací silou tohoto vinařství a vyznává heslo CELEBRATE NEW BEGININGS. MUMM oslavuje ty, kdo našli svoji vlastní cestu, využili svůj kreativní potenciál a jejich tvorba je inspirující. Je nám ctí být součástí této jedinečné módní události,“ říká brand manažerka společnosti Jan Becher Pernod Ricard Dagmar Rychterová.
Zahajovací večer MBPFW & Harper’s Bazaar Opening Cocktail / Liběna Rochová se uskuteční v pátek 4. září 2020 v Gabriel Loci v Holečkově ulici od 19:00 a samotná výtvarná performance Liběny Rochové začne ve 20:00.