„Statutární město Plzeň velmi nadstandardně podporuje vzdělávání. Dovolím si říci, že kvalitou zázemí, výuky i rozsahem podpory patříme mezi nejlepší v zemi. Díky tomuto projektu, jehož jsme pro zapojené subjekty nositelem, se můžeme posunout ještě dál. Osobně považuji za skvělé například to, že učitelé mohou absolvovat workshopy zaměřené na digitální dovednosti, mohou zvyšovat své kompetence, což se poté promítne do zkvalitňování i zatraktivnění výuky, a to bude mít samozřejmě pozitivní vliv na žáky,“ přiblížila náměstkyně primátora města Plzně pro oblast školství Lucie Kantorová. Ta byla zvolena předsedkyní Řídícího výboru MAP I OP JAK pro území ORP Plzeň, který je hlavním pracovním orgánem v rámci projektu.
Podle hlavní manažerky projektu Hany Stýblové je zapojeno kromě Plzně ještě osm okolních obcí, tedy Letkov, Tymákov, Kyšice, Chrást, Nezvěstice, Šťáhlavy, Starý Plzenec a Dýšina. Projekt sdružuje 64 mateřských, 49 základních a 7 základních uměleckých škol s téměř 24 tisíci dětmi a žáky. Cílovými skupinami jsou kromě pedagogických i nepedagogických pracovníků, děti a žáci, rodiče i veřejnost, dále také pracovníci působící v oblasti zájmového vzdělávání dětí a další. „Chceme propojit školy a posílit spolupráci celé té komunity, tedy všech aktérů zapojených do vzdělávání. Akce budou nejen pro učitele a žáky, ale některé výstupy jsou určeny i pro rodiče a odbornou veřejnost. V rámci projektu jsou v řídícím výboru, realizačním týmu i pracovních skupinách zapojeny desítky osob. Věřím, že pozice máme rozděleny tak dobře, abychom na žádnou skupinu nezapomněli,“ uvedla Hana Stýblová.
Co se týká konkrétních aktivit, mohou se školy zapojit do projektu organizace Post Bellum. Podporováno bude také fungování městského žákovského parlamentu, jenž vede ke zvyšování kompetencí mladých lidí pro demokratickou kulturu, zlepšení v oblastech vztahu žáků ke škole, motivaci k zapojení do života školy, ale i ke zlepšení komunikace žáků mezi sebou a jejich sociální vyspělosti. Podle Jany Slámové, jež má v MAP I OP JAK na starost implementaci aktivit, se už od září začnou rozbíhat vzdělávací akce pro management škol, tedy vedení škol, ale následovat bude i řada dalších dílčích aktivit pro pedagogy a poté žáky s cílem propojovat školské aktéry.