„Po prodloužení tramvajové trati na Borská pole a výstavbě záchytného parkoviště vznikl přestupní uzel, kde se propojují meziměstské a příměstské spoje i linky městské hromadné dopravy. Výstavbou moderního zázemí chceme zkvalitnit tamní prostor a zpříjemnit cestujícím čekání na spoje. Lokalitu vylepšujeme i pro řidiče, kteří zde najdou komfortní zázemí a místo pro odpočinek,“ uvedl primátor města Plzně Pavel Šindelář.
K nově postavenému objektu vybuduje město přípojky kanalizace, vodovodu, elektřiny i sdělovacího a optického vedení. „Stavba také počítá s doplněním městského mobiliáře, tedy laviček a míst k sezení nebo s umístěním odpadkových košů. Také budou vysazeny tři stromy na větší trojúhelníkové ploše a vzniknou štěrkové záhony s výsadbou trvalek na obou trojúhelníkových plochách,“ doplnil Pavel Grisník, vedoucí Odboru investic Magistrátu města Plzně, který má za město stavbu na starosti.
Výstavba zázemí v Kaplířově ulici je dalším z projektů, který má oživit lokalitu na Borech. Prvním krokem bylo otevření velkokapacitního parkoviště na konci ledna, jež má motivovat řidiče k využití hromadné dopravy. Tomu je přizpůsoben i systém platby, lístek za parkování slouží jako celodenní jízdenka v MHD.
Druhou aktivitou města je stavba takzvané vstupní brány do Borského parku v jeho severozápadním cípu v místě bývalé konečné tramvaje linky č. 4. Dominantou se stane ve velké míře prosklený jednopodlažní pavilon s plochou zelenou střechou. Rozdělen bude na část kavárny s půjčovnou kol a na část veřejných toalet. Mezi mini vznikne volný prostor umožňující průchod do parku. Se stavbou začala Plzeň v srpnu, hotovo má být do začátku příští letní sezony.