Pavel Mentlík je děkanem FPE od 1. října 2019. O post děkana FPE pro období 2023–2027 se ucházel jako jediný kandidát. Zvolen byl v prvním kole, kdy se pro něj z 16 přítomných členů 21členného akademického senátu fakulty vyslovilo 14 senátorek a senátorů, jeden byl proti, jeden hlas byl neplatný. Na Fakultě pedagogické, kde vystudoval učitelství biologie a geografie, působí jako vyučující od roku 2000, a to v Centru biologie, geověd a envigogiky, kde byl v letech 2012–2019 vedoucím oddělení geověd. Jeho hlavním odborným zájmem je geomorfologie a didaktika geografie.
Ve svém druhém funkčním období se chce Pavel Mentlík nadále zaměřovat na neustálé zvyšování kvality výuky a věnovat se rozvoji tvůrčí činnosti zejména v oborových didaktikách, školní psychologii a pedagogice. V souvislosti s tím plánuje založit Centrum pedagogického výzkumu na FPE, které bude sdružovat pedagožky a pedagogy s kvalitními vědeckými výstupy napříč fakultou a také nově přijaté domácí, ale i zahraniční odborníky a odbornice. Při rozvoji svých činností bude fakulta nadále reflektovat potřeby města Plzně a Plzeňského i Karlovarského kraje. K rozvoji karlovarského regionu, jehož dominantním rysem je lázeňství, chce přispět novým bakalářským studijním programem Kinantropologie-wellness specialista, který by se vyučoval v Karlových Varech. Cílem je proto získat akreditaci a potřebnou finanční podporu, tak aby se program mohl začít vyučovat.
Dalším z úkolů, které si Pavel Mentlík vytyčil, je získat institucionální akreditaci pro oblast Učitelství a nabídnout doktorské studium zaměřené na oborovou didaktiku. Za důležité považuje také prohloubit na fakultě mezioborový dialog, který bude mít formu pravidelných setkávání a odborných diskuzí a vytvoří podmínky pro vznik mezioborových výzkumných týmů. Nadále chce Pavel Mentlík rozvíjet nabídku celoživotního vzdělávání, která bude koncipována jako ucelený systém kurzů pro kvalifikační růst učitelek a učitelů. Plánuje také spolupracovat s neziskovými organizacemi, které jsou zaměřené zejména na podporu dětí s postižením, a mají tak potenciál pozitivně přispět k pregraduální přípravě učitelek a učitelů.