Podle náměstka jde o totožný návrh, jaký už do zastupitelstva města doputoval v roce 2014. Zahrnuje tedy uzavření Americké třídy od Škroupovy ulice po Resslovu z jedné strany, z druhé strany pak od kruhového objezdu až po ulici V Šipce. Ve směru od Klatovské by se tedy dalo dojet do Škroupovy nebo do Jungmannovy ulice. Od Wilsonova mostu by se mohlo odbočit pouze do Prokopovy ulice. „Kvůli tomu se tehdy mimo jiné stavěl za miliardy celý komplex most Milénia, U Trati, Borská. Tyto ulice mají převzít tranzitní dopravu," popsal Vozobule. Ten také potvrdil, že v průběhu čtvrtka bude jednat dopravní komise, tedy jakýsi poradní orgán rady města. "Je to zajímavý materiál v tom, že se všechny odborné složky shodnou. I dopravní policisté toto považují za užitečné opatření," podotkl Vozobule s tím, že dříve se ale nikdy nenašla uzavření Americké politická shoda. "Teď se to ovšem dostalo do programového prohlášení, předpokládám, že tedy politická shoda bude," dodal. Zklidnění Americké by mimo jiné mělo umožnit také úpravu šíře chodníků či doplnění stromořadí.
MHD nabírá na Americké 16 minut zpoždění
Velkou úlevou by bylo uzavření části Americké pro individuální dopravu také pro cestující v MHD, cesta by se totiž výrazně časově zkrátila. „Na Americké dochází k enormnímu nárůstu zpoždění. Jen na úseku ohraničeném dvěma zastávkami dlouhém 500 metrů nabírají vozy zpoždění ve špičce až 16 minut. Pokud se nám nepodaří zrychlit veřejnou dopravu, tak pro ní nezískáme další uživatele, což je naším cílem," prohlásil generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Jeden pracovní den projede podle statistik dopravních podniků Americkou 13 tisíc osobních aut. MHD přitom přepraví 24 tisíc cestujících.
Zklidnění Americké by pomohlo celému centruPodle Ptáčka není toto opatření dobré jen pro dopravní podniky, ale pro všechny uživatele dopravy obecně. "Uvolnily by se komunikace i pro ostatní účastníky silničního provozu, kteří auto opravdu ke své činnosti potřebují. Lidé budou více využívat hromadnou dopravu a auto nechají zaparkované, nebudou se tím ucpávat ani další ulice v centru města," dodal Ptáček, který věří, že se dopravní komise bude na možné zklidnění Americké dívat koncepčně z hlediska budoucnosti a nejen z hlediska omezování řidičů individuální dopravy.