Podle hlavního stavbyvedoucího Matěje Brože jsou kompletně dokončené zemní práce, páteřní kanalizace a odvodnění všech komunikací. "Máme také okružní křižovatku, kterou stavba vyúsťuje na silnici I/20 na Karlovarskou," podotkl. Kompletně dokončená je i nosná konstrukce nejzásadnějšího stavebního objektu, kterou je 1,3 kilometru dlouhá mostní estakáda přes řeku Mži. "Tam pracujeme na římsách a izolacích. U ostatních mostních objektů ještě nosné konstrukce provádíme, měli by být dokončeny do letních měsíců," popsal.
Ještě na konci roku to vypadalo, že by stavba mohla být dokončena předčasně už na konci tohoto roku, kvůli válce na Ukrajině ale naopak může nabrat zpoždění. "Na konci roku jsme byli v předstihu, využili jsme dobrého počasí. Teď ale vzhledem k problémům lehký skluz můžeme nabrat. Čekáme na dobré klimatické podmínky, aby se mohla stavba obět naplno rozběhnout," přiznal. Zhotovitelé se teď musí potýkat hlavně s odlivem ukrajinských pracovníků, kteří zamířili pomáhat zpět do své rodné země. "Na stavbě pracovalo asi 250-300 lidí, zhruba 70 jich odešlo," připustil Brož. I přesto se ale podle něj počítá s tím, že bude obchvat dokončený podle smlouvy, tedy v první čtvrtině příštího roku.
Velkou výzvou pro zhotovitele bylo podle Brože dostat v této době všechen materiál na stavbu. "S tím jsem se nikdy nepopasovali a doufáme, že už se s tím nikdy nesetkáme," dodal.
Západní okruh, respektive jeho aktuálně budovaná druhá etapa největší a nejnáročnější dopravní stavba v Plzeňském kraji. "Její význam je zcela zásadní pro odlehčení dopravní zátěže města Plzně, zejména odvedení dopravy z přetížené Karlovarské a Klatovské třídy, a pro propojení průmyslových zón od D5 směrem na Karlovy Vary,“ připomněl hejtman Rudolf Špoták.
Celkem vyjde výstavba této části obchvatu na 2,2 miliardy. "V současné době je prostavěno již 1,462 miliardy korun, z čehož kraj uhradil 1,281 miliardy korun a město Plzeň 181 milionů korun,“ upřesnil náměstek hejtmana pro oblast ekonomiky, investic a majetku Roman Zarzycký.