„Jsem velmi rád, že Policie České republiky využívá nové technologické možnosti při komunikaci s občanem. Služby, které Pol Point nabízí, nejsou náhradou za činnosti, které Policie České republiky vykonává na policejních služebnách. Pol Point vnímejme čistě jako doplnění stávajících obvodních oddělení či policejních stanic, jako novou možnost pro komunikaci těch, kteří se nechtějí či nemohou na policii osobně dostavit nebo vnímají tuto variantu kontaktu s policií jako komfortnější a rychlejší," prohlásil krajský ředitel Policie ČR Petr Macháček.
Pol Point je bezobslužné místo, jehož návštěva nevyžaduje po oznamovateli žádné nároky a bez jakéhokoliv vlastního kroku může dotyčný ihned komunikovat s policistou. "Před vstupem do Pol Pointu si občan zazvoní na zvonek u vchodových dveří do Pol Pontu a následně mu je umožněn vstup do místnosti. Ta je vybavena výpočetní technikou a kamerami pro nahrávání úkonů, o čemž je oznamovatel hned na úvod poučen policistou, který se videokonferenčně a je pouze na něm samotném, kdy se rozhodne rozhovor s policistou ukončit a z Pol Pointu bude chtít odejít. Policista, který s oznamovatelem hovoří, může bezodkladně provádět příjem oznámení a rovněž tyto úkony dokumentovat. Přijaté oznámení následně obratem postoupí příslušnému policejnímu orgánu k dalšímu šetření, aniž by oznamovatel musel cokoliv podepisovat – vše je nahráváno a přiloženo ke spisu," vysvětlila policejní mluvčí Pavla Burešová.