Asfaltovou dráhu pro kola a koloběžky tvoří dva vzájemně propojené okruhy s vlnkami a klopenkami. Velký okruh je dlouhý 188 metrů, má 9 klopených zatáček, 30 vln a 2 skoky, menší okruh, který je určený hlavně těm mladším, má 47 metrů, 3 klopené zatáčky a 8 vln. „V nejužším místě má pás 1,5 metru, v nejširším 2,5 metru,“ uvedla vedoucí Odboru investic a majetku ÚMO Plzeň 1 Andrea Šlechtová. Dráha je v nejvyšším bodě 1,2 metru nad terénem. Součástí boleveckého pumptracku je také tzv. skill centrum, které tvoří dvacetimetrová překážková dráha pro cyklisty.
O výstavbě pumptrackové dráhy v Bolevci se začalo nahlas hovořit v roce 2019. S nápadem tehdy přišli dva sportovně založení zastupitelé Jan Řehula a Václav Černý. „Následně jsme se jeli podívat na asfaltový pumptrack do Břas, který se nám moc líbil. Návrh poté schválilo zastupitelstvo a myšlenka začínala získávat reálnější obrysy,“ řekla starostka prvního městského obvodu Helena Řežábová. Na začátku bylo ve hře více variant. „Uvažovali jsme o kratší dráze s gumovým povrchem nebo o hliněném povrchu, který by však byl náročný na údržbu. Nakonec jsme vybrali asfalt,“ vysvětlila starostka.
A v čem vlastně spočívá kouzlo pumptracku? Dráhu lze projíždět i bez šlapání či odrážení. Jezdec nabírá a udržuje rychlost takzvaným pumpováním na vlnkách a klopených zatáčkách. I díky tomu získává nové dovednosti na nerovném povrchu, učí se pozornější a přesnější jízdě. V Plzeňském kraji je několik pumptrackových drah, např. v již zmíněných Břasích, dále třeba v Přešticích, Chlumčanech, Sušici nebo Železné Rudě.
Slavnostní otevření boleveckého pumptracku se mělo původně konat už v červnu. Plánovaná akce však byla kvůli deštivému počasí zrušena, hrozilo totiž, že exhibice by pro účinkující nebyla zcela bezpečná a návštěvníci by se brodili v bahně. Vedení obvodu se pak se zhotovitelem dohodlo na dalších pracích, díky nimž je vylepšen uživatelský standard i provozní údržba sportoviště. Dráha proto byla zpřístupněna o měsíc později. Slavnostní otevření se pak kvůli letním prázdninám a dovoleným přesunulo na září.
Stavba pumptracku si vyžádala investici 3,1 milionu korun, a to včetně prací, které byly provedeny nad rámec projektu. Peníze šly z rozpočtu prvního městského obvodu.