Obliba skútrů stoupá i v Plzni, kde atraktivnost zvyšují společnosti nabízející sdílené motocykly. Podíl na vzestupu této kategorie je také jednodušší ovládání bez nutnosti řazení rychlostí. Od roku 2013 navíc došlo k uvolnění pravidel pro řízení malých motocyklů právě s automatickou převodovkou. I proto téměř vymizely skútry o objemu 50 ccm a většinu tvoří motocykly o objemu 125 ccm. V březnu roku 2020 se jich podle Svazu dovozců automobilů v České republice registrovalo 261, loni v březnu před motocyklovou sezonou to bylo už 588 a téhož měsíce letošního roku si Češi registrovali dokonce 889 motocyklů právě s kubaturou do 125 ccm, jejichž velké zastoupení mají právě skútry.
Polovina nehod, kterou u jednostopých vozidel řeší pojišťovny, se týká právě skútrů. „Nehody svým charakterem odpovídají nejčastějšímu používání skútrů – tedy cesty zejména do práce a na kratší vzdálenosti. Mnoho nehod také vzniká na zaparkovaných motocyklech, které jiný motorista přehlédne na parkovišti nebo v hustém městském provozu, kdy se řidič skútru snaží projíždět kolony vozidel," uvedl tiskový mluvčí Generali České pojišťovny Jan Marek.
U skútrů je obzvlášť důležitá připravenost jejich řidičů. „Je třeba, aby řidiči skútrů předvídali, co by se mohlo stát a jak tomu předcházet. Je potřeba být pokaždé bezpečně oblečen, používat ochranné prvky, které jsou k dispozici, a neváhat investovat do své bezpečnosti,” říká Tomáš Neřold z BESIPu.