Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na svém severním konci stavba navazovala na už dokončenou modernizaci plzeňského hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice Plzeň-Koterov, v níž byla mimo jiné odstraněna stávající nástupiště.
„Stanice v Koterově byla hůř dostupná pro cestující. Proto jsme jako náhradu vybudovali zcela novou zastávku na Slovanech, která zlepšila obslužnost okolního území a současně nabídla pohodlnější přestup na MHD. Přístup k vlakům je zde po nové lávce, díky šikmým chodníkům a výtahu se cestující dostanou bezbariérově až na nástupiště,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
K investici Správy železnic se připojilo také Ředitelství silnic a dálnic. Díky tomu se mohl v předstihu vybudovat zárodek tunelu pod tratí pro budoucí silnici I/20, aby se při její stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků. Město Plzeň pak spolufinancovalo výstavbu lávky pro pěší a cyklisty přes kolejiště v Koterově.
Zhotoviteli stavby byly společnosti Metrostav a Chládek & Tintěra. Celková hodnota prací dosáhla 2,2 miliardy korun, z toho Ředitelství silnic a dálnic vynaložilo 869 milionů a statutární město Plzeň 50,6 milionu.
„Občanům Plzeňska se díky miliardové investici z evropských fondů výrazně zlepší komfort cestování,“ řekl Václav Lebeda, tiskový mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice.