"Minimálně jednou až dvakrát denně operátoři na tísňové lince poskytují neodkladnou asistovanou resuscitaci po telefonu. Je to vždycky situace velmi vypjatá a velmi těžká, jak pro operátora, tak pro toho volajícího," uvedla mluvčí krajské záchranky a zároveň operátorka Mária Svobodová. A právě díky této akce se záchranáři snaží posunout osvětu dál, díky včasnému zásahu se totiž šance na přežití třikrát zvyšuje. A právě díky této akce se záchranáři snaží posunout osvětu dál, díky včasnému zásahu se totiž šance na přežití třikrát zvyšuje. "Naštěstí musím říci, že máme v laické veřejnosti proškolené velké množství lidí a jen v loňském roce za rok 2020 bylo 80 procent právě u zástavy srdeční poskytnuta neodkladná resuscitace, která přispěla k záchraně lidského života," podotkla hejtmanka Plzeňského kraje Ilona Mauritzová.
Resusitace je emočně i fyzicky velmi náročná. Díky operátorovi na lince ji ale může zvládnout skutečně každý.Resusitace je emočně i fyzicky velmi náročná. Díky operátorovi na lince ji ale může zvládnout skutečně každý. "Dětské hovory nebo hovory mladých lidí bych hodnotila jako velmi dobré, protože jsou skutečně velmi flexibilní, ochotní, nechají se vést a je to zvláštní, ale dokáží zachovat klid a udělat to tak, jak je to správně," dodala Svobodová. Sama má zkušenost s malou holčičkou, které nebylo ani pět let a dokázala zachránit maminku v těžkém epileptickém záchvatu. Sama má zkušenost s malou holčičkou, které nebylo ani pět let a dokázala zachránit maminku v těžkém epileptickém záchvatu. "Byla schopná zavolat na tísňovou linku, byla schopná popsat, kde bydlí, poradila si v situacích, aby se jí nezavřely dveře, dala si tam bačkůrky, vyběhla před dům, čekala na majáky a sirény a dovedla záchranáře až k takhle těžce stonající mamince," doplníla mluvčí.