Seniorům v kraji pomůže s registrací na očkování call centrum i dobrovolníci

Zveřejněno v Atraktivní zprávy
Od - čtvrtek, 14. leden 2021 16:59
senior ilustrační foto / pixabay.com

Vlastní systém, jímž chce pomáhat s registrací na očkování proti covid-19 seniorům nad 75 let a v případě potřeby i hendikepovaným osobám, kteří žijí osamoceně a nemohou využít například pomoc rodiny, připravila plzeňská radnice a kraj ve spolupráci s Mezigeneračním centrem Totem.

Pracovníci a dobrovolníci na telefonech jsou připraveni spolu s volajícím seniorem vyplnit registrační formulář. Pokud senior nezvládne vyplnění formuláře s asistencí přes telefon, dojde za ním po dohodě dobrovolník přímo domů. Senioři také budou moci využít k registraci několik pracovišť, do nichž mohou přijít osobně. Call centrum Plzeň spustí v průběhu příštího týdne, o telefonním čísle bude informovat v nejbližších dnech. V České republice se z řad seniorů mohou od 15. ledna registrovat osoby starší 80 let, od 1. února pak ostatní občané.

„Jsem velmi rád, že tak pomůžeme našim starším spoluobčanům, aby se bez problémů zaregistrovali, získali termín očkování a nechali se naočkovat, čímž si výrazně ochrání své zdraví. Senioři jsou nejzranitelnější skupinou a my jim chceme maximálně ulehčit celý ten proces, neboť v době koronaviru si už všichni vytrpěli dost. Uplynulé měsíce byly pro všechny velmi náročné,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.

"Jsme si vědomi, že ne každý senior tohle zvládne. Věříme, že pomohou rodinní příslušníci, ale je i skupina těch, kteří by si museli poradit sami. Jedna telefonní linka bude zřízená pro město Plzeň, druhá pro ostatní seniory z kraje," dodala hejtmanka Plzeňského kraje Ilona Mauritzová.

Call centrum spustí svoji službu příští týden. "Bude fungovat jako telefonní ústředna až s pěti přístroji dle potřeby a aktuálního zájmu, na nichž budou proškolení pracovníci a dobrovolníci přijímat a vyřizovat hovory seniorů,“ uvedl David Šlouf, radní města Plzně, který vznik call centra a celého systému za město spolu s TOTEMem připravil. Lidé mohou telefonovat každý den od pondělí do pátku, v čase od 9 do 15 hodin.

Podle Vlasty Faiferlíkové, ředitelky organizace TOTEM, bude připraveno i několik kontaktních míst, kam si mobilní senioři budou moci dojít osobně a vyškolení pracovníci a dobrovolníci jim pomohou s registrací. Tato kontaktní místa vzniknou jak v TOTEMu, tak například na úřadech městských obvodů a senioři budou pracovníky Call centra vždy objednáni na konkrétní nejbližší místo a termín s ohledem na bydliště seniora.

Kromě Call centra připravuje Plzeň spolu s TOTEMem a městskými obvody také podporu seniorů, kteří žijí osamoceně a nemohou je doprovodit rodinní příslušníci na samotné očkování. Pokud o to senior opět na Call centru požádá, dobrovolník z TOTEMu ho doprovodí přímo do očkovacího centra. Mobilní senioři půjdou spolu s dobrovolníkem pěšky nebo využijí městskou hromadnou dopravu, imobilním občanům, nebo těm, kteří nemohou z různých důvodů použít MHD, bude zajištěn odvoz na očkování.